در شرکت های بازار سرمایه چه گذشت؟

تعداد ۱۳۰ میلیون سهم شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس توسط سازمان خصوصی‌ سازی از طریق مزایده واگذار می‌شود. بانک خاورمیانه نیز بعد از ارایه توضیح درباره علت تعدیل ۱۵ درصدی سود آماده بازگشایی نماد شد و معدنی باما هم از برنامه حضور در عرضه بلوک ۵۰ درصدی توسعه معادن روی ایران خبر داد و همچنین مدیرعامل جدید سرمایه گذاری خورازمی بعد از تصمیم وزیر اقتصاد به انتصاب صیدی در مدیرعاملی بانک صادرات معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، تعداد ۱۳۰ میلیون و ۱۳۶ هزار سهم معادل ۴۰درصد از سهام شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس به قیمت پایه هر سهم ۱۶ هزار و ۸۷۵ ریال در روز ۲۱ اسفندماه جاری از طریق مزایده واگذار می‌شود.

همچنین این میزان سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی به ارزش کل پایه ۲ هزار و ۱۹۶ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال به‌صورت ۱۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله روانه میز فروش می‌شود.

بانک خاورمیانه که با سرمایه 600 میلیارد تومانی در بورس حضور دارد ، دیروز به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت با توقف نماد روبرو و حداکثر تا ساعت 10 امروز آماده بازگشت به تابلو با محدودیت دامنه نوسان شد.

در این رابطه، "وخاور" اعلام کرد با توجه به نتایج عملکرد واقعی 11 ماهه و پوشش کامل آخرین پیش بینی سود خالص، پیش بینی سود هر سهم حدود 15 درصد افزایش می یابد که ناشی از کاهش هزینه پول سپرده های سرمایه گذاری در 5 ماه منتهی به پایان بهمن و افزایش درآمد کارمزد ناشی از فعالیت های بین الملل بانک و صدور ضمانتنامه ها و سایر عملیات های کارمزدی است.

شرکت معدنی باما هم از برنامه حضور در عرضه بلوک 50 درصدی توسعه معادن روی ایران خبر داد .

این شرکت در نظر دارد  در قالب کنسرسیومی متشکل از "کاما" با 18.5 درصد و شرکت ذوب روی اصفهان با 7.5 درصد مجموعا 26 درصد سهم این شرکت و شرکت تابعه و در صورت پذیرش درخواست توسط سازمان بورس در مزایده 20 اسفند حضور داشته باشد.

همچنین رایزنی هایی برای تعیین مدیر جدید "وخارزم" انجام و در نهایت مقرر شد حسین سلیمی سکاندار این شرکت 1.2 هزار میلیارد تومانی حاضر در بورس شود.

سلیمی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی از دانشگاه آزاد تهران، دارای بیش از ۲۸ سابقه فعالیت در زمینه مالی و سرمایه­ گذاری در بازار سرمایه از جمله عضو هیئت مدیره شستا، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره سرمایه گذاری صبا تامن، مدیر عامل سرمایه گذاری سپه و... بوده و بعد از بازنشستگی مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما بود.

روز گذشته نیز بلوک ۱۹ درصد سهام شرکت آلومینیوم ایران در بورس عرضه و به همان قیمت پایه هر سهم ۲۰۰۰ ریال فروخته شد.

تعداد یک میلیارد و ۱۵ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۳۸۷ سهم معادل ۱۹.۵۳ درصد سهام شرکت آلومینیوم ایران امروز توسط سازمان خصوصی ‌سازی در در بورس اوراق بهادار عرضه ‌و به قیمت پایه  تعیین شده، فروخته شد.

بر اساس این گزارش این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم ۲.۰۰۰ ریال به وکالت از سوی موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به صورت یکجا و تجمیعی روی میز فروش رفته بود.

همچنین این بلوک ۱۹.۵۳ درصدی سهام شرکت آلومینیوم ایران به ‌صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ سال برای این عرضه اطلاع‌رسانی شده بود که خریدار باید در مدت ۹ روز کاری پس از قطعیت معامله، وجه نقد آن را پرداخت و بقیه را طی اقساط شش ماهه به حساب خصوصی سازی واریز کند.

همچنین 22.09 درصد سهام شهر صنعتی کرمانشاه توسط سازمان خصوصی‌ سازی از طریق مزایده واگذار می‌شود.

۲ هزار سهم معادل ۲۲.۰۹ درصد سهام شهر صنعتی کرمانشاه به قیمت پایه هر سهم ۶ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۴۶ ریال در روز ۲۱ اسفندماه جاری از طریق مزایده واگذار می‌شود.

این میزان سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی به ارزش کل پایه ۱۳ میلیارد و ۴۳۶ میلیون و ۸۹۲ هزار ریال به‌صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۳ ساله روانه میز فروش می‌شود.

تعداد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم شرکت تولید نیروی برق اصفهان توسط سازمان خصوصی‌ سازی از طریق مزایده واگذار می‌شود.

و همچنین تعداد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم معادل ۱۰۰ درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق اصفهان به قیمت پایه هر سهم ۱۹ هزار و ۸۹۰ ریال در روز ۲۱ اسفندماه جاری از طریق مزایده واگذار می‌شود.

لازم به ذکر است، این میزان سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی به ارزش کل پایه ۲۱ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال به‌ صورت ۱۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله روانه میز فروش می‌شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید