طلا به زودی گران خواهد شد

قیمت طلا که در هفته های پیش روندی نزولی را در پیش گرفته بود از چند روز گذشته برای بار دیگر شروع به قدرت گرفتن کرده و هم اکنون انتظار می رود که برای بار دیگر قیمت آن به شکل قبل توجهی افزایش یابد.

در روز های آخر هفته پیشین قیمت طلا در زیر سطح 1800 دلاری قرار داشت اما اکنون در پایان این هفته طلا برای بار دیگر به بالای سطح 1800 دلار صعود کرده است.

در لحظه نوشتن این متن هر انس طلا 1840 دلار است که نسبت به روز گذشته افزایش 9 دلاری را نشان می دهد. همچنین قیمت طلا نسبت به هفته گذشته بیش از شصت دلار افزایش یافته است.

یکی از دلایل افزایش قیمت طلا در روز های اخیر را می توان ابتدا سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو دانست. وی در صحبت هایش نسبت به تولید واکسن کرونا ابراز خوشحالی کرد اما گفت که وضعیت اقتصاد همچنان بحرانی می باشد.

اما مهم ترین دلیل افزایش قیمت را می توان به زمزمه های تصویب محرک مالی جدید تا پیش از پایان سال میلادی دانست.

به نظر می رسد که مذاکرات برای تصویب یک محرک مالی جدید برای بار دیگر شروع شده است و این احتمال وجود دارد که تا پیش از پایان سال جاری میلادی یعنی تا یک ماه آینده این محرک مالی تصویب شود.

انتظارات برای تصویب یک محرک مالی جدید و البته آغاز تعطیلات پایان سال میلادی و چینی می تواند باعث افزایش بسیار زیاد قیمت طلا شده و بار دیگر طلا اوج بگیرد.

البته باید به دو نکته بسیار مهم توجه داشت. یک اینکه توزیع واکسن کرونا در انگلستان از هفته آینده شروع خواهد شد و ممکن است بسته محرک مالی نیز تصویب نشود که در این صورت ممکن است شاهد کاهش قیمت طلا برای بار دیگر باشیم.

هرچند کارشناسان معتقدند که قیمت طلا روند افزایشی را شروع کرده و افزایش خواهد یافت. آنها معتقدند که ممکن است این حرکت محتاطانه باشد و سرمایه گذاری در شرایط فعلی نیازمند احتیاط می باشد اما قیمت طلا رشد خواهد کرد.


منبع خبر: kitco

این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید