عمان، روز پنجشنبه میزبان فیاس خواهد بود

کشور عمان میزبان هفتاد و هفتمین جلسه فدراسیون بورس های اروپایی-آسیایی(فیاس) در نخستین روز از ماه مارچ خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، در نخستین روز از ماه مارچ (10 اسفند ماه سال جاری) مرکز نمایشگاه ها و همایش های العرفان در مسقط، میزبان مدیران بورس های آسیایی و اروپایی خواهد بود.

شرکت کنندگان در این دوره فیاس، در خصوص فعالیت های اخیر بورس های اروپایی آسیایی و اهداف اجرا شده در بازه زمانی یک ساله به تبادل نظر می پردازند.

ارتقاء جایگاه انجمن از طریق احقاق اهداف برنامه ریزی شده و افزایش همکاری میان اعضا و تبادل تجربیات در خصوص موضوعات مرتبط با منافع متقابل، مهم ترین موضوع این دوره از اجلاس فیاس است.

بررسی نتایج کارگروه های مختلف و پیشنهادات و تصمیمات مرتبط با توسه تجاری از دیگر موضوعات این دوره خواهد بود.

احمد صالح آل مرحون، مدیر بورس مسقط، در حال حاضر نائب رئیس فیاس است .

بر این اساس، بورس تهران نیز به عنوان یکی از اعضای فیاس در روز پنجشنبه در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

فدراسیون بورس‌های اروپا- آسیایی که به اختصار FEAS نامیده می ‌شود، در تاریخ ۱۶ مه ‌۱۹۹۵ با هدف ایجاد یک محیط منصفانه، کارآ و شفاف در بازار بین اعضای فدراسیون تاسیس شد و همواره تلاش کرده است تا در حد امکان موانع داد‌ و ستد و تبادل دانش و تجربه را بین اعضای گروه تسهیل کند. در ضمن تقویت سطح همکاری، توسعه بازارهای اوراق بهادار کشورهای عضو، ارتقای روابط بین‌المللی و ارائه فرصت‌ های پذیرش و داد‌ و ‌ستد اوراق بهادار منتشر شده در سطح منطقه، یکپارچه‌ سازی قوانین و مقررات و استفاده از فن آوری جدید برای داد و ستد و امور پایاپای در بازارهای اوراق بهادار نیز از دیگر اهداف تشکیل فدراسیون بوده است.

فیاس دارای ۵۰ عضو اصلی و وابسته است که از ۳۰ کشور در این فدراسیون حضور دارند. اعضای ایرانی (اصلی و وابسته) این فدراسیون شامل بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالای ایران، کانون کارگزاران، سپرده گذاری مرکزی و مدیریت فناوری بورس تهران است.

 


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید