بازار سرمایه و صنعت بیمه ابزاری برای کنترل حجم نقدینگی


عبدالناصر همتی صبح امروز در سلسله نشست های تخصصی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران گفت:پیش از هر تحلیل اقتصادی در حوزه بیمه سه موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد. شرایط اقتصاد کلان کشور و جایگاه آن در عرصه بین المللی، ارتباط صنعت بیمه، بانک و بازار سرمایه و همچنین ضریب نفوذ بیمه سه کلید تحلیل اقتصادی صنعت بیمه است. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی صبح امروز دوشنبه ۷ بهمن ماه در نشستی با موضوع نقش بیمه در توسعه بازار سرمایه که به همت کانون نهاد های سرمایه گذاری ایران برگزار شد، ضمن بیان مطلب بالا گفت: امروز این جمع بندی حاصل شده که صنعت بیمه باید به سمت توسعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه عمر حرکت کند و منابع حاصل از آن در بخش تولیدی کشور سرمایه کذاری شود.
وی با بیان اینکه معمولا درآمدهای صنعت بیمه کوتاه مدت است، گفت: منابع حاصل از بیمه های عمر به دلیل ماهیت آن بلند مدت و پایدار است و لذا باید به آن توجه ویژه داشت. 
رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: سرمایه گذاری منابع گسترده بیمه عمر در بنگاه های بزرگ تولیدی حاضر در بازار سرمایه به سودآوری آنها منجر می شود و در نتیجه رشد و توسعه بازار سرمایه را به همراه دارد.

همتی افزود: متاسفانه رهایی از حاکمیت تامین مالی به وسیله بانک ها محقق نمی شود و این روند به بازار سرمایه و بیمه آسیب می زند و مانع رشد بخش حقیقی اقتصاد ملی است. 
وی روند افزایش نقدینگی در کشور را عامل مشکلات اقتصادی دانست و گفت: اگر حجم نقدینگی کنترل نشود قطعا بخش حقیقی اقتصاد با مشکل روبرو می شود. 
همتی با اشاره به اینکه بازار سرمایه و صنعت بیمه می توانند به عنوان ابزارهایی برای کنترل حجم نقدینگی مطرح باشند، تصریح کرد:در این صورت می توانند به بخش تولید کشور کمک شایانی کنند.
رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: بیمه مرکزی برای توسعه، کنترل و نظارت بیمه های عمر برنامه های گسترده ای پیش بینی کرده و قطعا منابع حاصل از آن مستقیم، غیر مستقیم و هم از طریق صندوق های سرمایه گذاری،قابلیت هدایت به سمت بازار سرمایه را خواهد داشت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید