برنامه صادراتی ایران خودرو در سال آتی

معاون ایران‌خودرو از صادرات ۱۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ۷۵ درصد از این تعداد به کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا و ۲۵ درصد به کشورهای CIS، آسیایی و آمریکای لاتین و اروپا صادر خواهد شد.

 مجید کاویانی از توسعه و ارتقای محصولات برای افزایش صادرات خبر داد و گفت: با اعمال استانداردهای جدید محصولات، امکان صادرات به بسیاری از کشورها به راحتی امکان‌پذیر خواهد شد. سهم کیفیت در افزایش صادرات خودرو فقط یکی از عوامل است و مسائل خارج از کنترل خودروسازان نقش اصلی در صادرات خودرو دارند.

وی بهره‌گیری از مناسبات سیاسی برای ارتقای روابط تجاری را عاملی برای افزایش صادرات محصول دانست و افزود: حضور در نمایشگاه‌های خارجی و معرفی محصولات، اعطای تسهیلات حمل به حمل‌کنندگان، اختصاص بودجه تحقیقاتی برای توسعه محصولات، عودت عوارض گمرکی، ایجاد روابط بانکی مناسب و همچنین حضور در پیمان‌های مختلف اقتصادی منطقه و بین‌المللی برای بهره‌مندی از برخی معافیت‌های صادراتی از جمله حمایت‌هایی است که از سوی دولت می‌تواند انجام شود.

کاویانی تاکید کرد: اعطای تسهیلات به خریداران در بازار بین‌المللی موجب رقابت با خودروسازان جهانی خواهد شد. در کشورهای اروپایی خودروهای کامل بدون سود و با تسهیلات بسیار مناسب صادر می‌شوند که این امکان برای ما وجود ندارد. اعطای اعتبار و حمایت‌های دولت عامل موفقیت ما در کشورهای هدف خواهد بود


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید