مزیت سه گانه اجرای حاکمیت شرکتی برای ناشران و سهامداران

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اجرا و نظارت بر دستورالعمل حاکمیت شرکتی موجب شفافیت عملکرد ناشران، برقراری عدالت، جلوگیری از تضییع حقوق تمامی ذینفعان می‌شود.

حمید میرمعینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، با اشاره به مزیت اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار موضوع اجرای دستورالعمل اصول حاکمیت شرکتی است زیرا با اجرای آن منافع تمام ذینفعان رعایت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر قانون و دستورالعمل حاکمیت شرکتی وجود دارد و صرفا اجرای آن با تاخیر انجام شده است که اگر سازمان بورس و اوراق بهادار عزمی برای اجرای آن داشته باشد می‌تواند از طریق شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری، ارزیابی مستقل و حرفه‌ای از نحوه اجرای دستورالعمل توسط نهادها و شرکت‌های تحت نظارت خود را درجه‌بندی کرده و یکی از مهم‌ترین جنبه‌های نظارتی خود را به اجرا درآورد.

شفافیت عملکرد ناشران

میرمعینی در ادامه گفت: اجرا و نظارت بر دستورالعمل حاکمیت شرکتی موجب شفافیت عملکرد ناشران، برقراری عدالت، جلوگیری از تضییع حقوق تمامی ذینفعان می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان بیان کرد: آیین‌نامه حاکمیت شرکتی به طور کامل وجود دارد تنها مسئله در این موضوع به اجرای آن توسط ناشران باز می‌گردد که تحقق این مسئله نیز نیاز به حمایت و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه با سازمان بورس و اوراق بهادار دارد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید