چهارشنبه «والماس» عرضه اولیه می‌شود

روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵‌درصد از کل سهام شرکت «سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان» با نماد «والماس» به روش حراج عرضه خواهد شد. روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۶۰۰میلیون سهم معادل ۱۵‌درصد از کل سهام شرکت «سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان» در نماد «والماس» به روش حراج به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط عرضه خواهد شد.

طبق اطلاعیه عرضه حداکثر تعداد سهام قابل‌‌‌خریداری توسط هر کد معاملاتی ۱۲میلیون سهم خواهد بود.

پرتفوی بورسی این شرکت سرمایه‌گذاری به صنایع مختلفی تقسیم شده است. سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین سهم از پرتفوی این شرکت را دارد و پس از آن صندوق بازنشستگی کشوری در رتبه دوم قرار گرفته است. با این حال این شرکت در صنایع فرآورده‌‌‌های نفتی، کانه‌‌‌های فلزی، سیمان و آهک و دارویی نیز سرمایه‌گذاری کرده و می‌‌‌تواند قیمت‌های خوبی را با توجه به جو منفی بازار به خود ببیند.

پرتفوی غیر‌بورسی «والماس» نیز درآمد ثابت کیان و اوراق بهادار مبتنی بر گواهی طلا و نوع دوم کارآ بوده که نشان می‌دهد این شرکت با سرمایه‌گذاری در این اوراق بهادار علاوه بر پوشش و کنترل ریسک درصدد است تا بازدهی سرمایه‌گذاران را به حداکثر برساند. علاوه بر این شرکت طی یک‌ماه اخیر، ۴۱میلیارد تومان سهام خارج از بورس خریداری کرده و ۱۴۷میلیارد تومان نیز از بورس اقدام به خرید سهام کرده است. بخش بزرگی از ۱۴۷میلیارد تومان به خرید بخش دیگری از سهام صندوق بازنشستگی کشوری تخصیص یافته و بخشی از ۴۱میلیارد تومان مذکور صرف خرید درآمد ثابت کیان شده است. با این حال، شرکت «والماس» از محل فروش بخشی از سهام خود مبلغ ۴۳میلیارد تومان سود کسب کرده است. همچنین بیش از ۱۰میلیارد تومان از محل سود نقدی شرکت‌های زیرمجموعه درآمد کسب شده است.

با توجه به ریسک بسیار پایین پرتفوی این شرکت و پوشش ریسک قیمتی با اختصاص بخشی از پرتفوی به بخش غیر‌بورسی، به نظر می‌رسد این شرکت در شرایط منفی بازار نیز پتانسیل آن را دارد تا بازدهی بالایی را به لحاظ قیمتی به ثبت برساند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید