ادامه روند کاهشی بازارهای جهانی فولاد

گزارش هفتگی بازارهای جهانی فولاد منتشر شد. به گزارش کالاخبر، هفته گذشته در بازار واردات سنگ‌آهن چین با بهبود فعالیت بازار و افزایش امید به بهبود تقاضای فولادسازان قیمت سنگ‌آهن از ۱۰۳دلار در پایان هفته قبل به ۱۱۱دلار در هر تن سی‌اف‌آر بهبود داشت؛ ولی تا پایان هفته قیمت ارزان‌تر و حدود ۱۰۸دلار در هر تن سی‌اف‌آر چین ثبت شد. نشانه‌هایی از بهبود سوددهی کارخانه‌های فولاد چین نمایان شد؛ ولی پایه‌های تقاضای فولاد آن هنوز ضعیف است.

قراضه

هفته گذشته در بازار واردات قراضه ترکیه هر تن سی‌اف‌آر قراضه وارداتی سنگین در قیمت ۳۷۵دلار ثبات داشت. هنوز بازار پس از انتخابات در صبر و انتظار است و روند مشخصی ندارد؛ ولی ظاهرا قیمت‌ها دیگر به کف رسیده و برخی میانگین قیمت ۳۷۵ تا ۳۸۰دلار را قیمت رایج بازار می‌دانند. قراضه صادراتی سنگین کلاس۲ ژاپن نیز از ۳۵۳ تا ۳۵۵دلار به ۳۳۵دلار در هر تن فوب کاهش یافته است. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز تا ۱۰دلار افت هفتگی داشت و ۳۸۰دلار در هر تن سی‌اف‌آر ثبت شد.

بیلت

هفته گذشته میلادی بیلت صادراتی فوب دریای سیاه از ۵۲۴ تا ۵۲۹دلار به ۵۲۵دلار در هر تن فوب تغییر کرد. در بازار داخلی چین قیمت بیلت در طول هفته نوسانات جزئی داشت و نهایتا در پایان هفته با یک‌دلار افت نسبت به هفته قبل به ۴۸۸دلار در هر تن درب کارخانه رسید. در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت در ۵۲۰دلار در هر تن سی‌اف‌آر ثابت ماند.

مقاطع

هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی ۱۰دلار ارزان‌تر و ۵۶۰دلار در هر تن فوب شنیده شد. قیمت میلگرد در بورس شانگهای تا ۶دلار رشد داشت و ۵۲۰دلار در هر تن شنیده شد. میلگرد صادراتی ترکیه نیز ۵دلار بهبود قیمت داشت و ۶۲۰دلار در هر تن فوب ثبت شد. همچنین در بازار داخلی آمریکا میلگرد ۵دلار ارزان‌تر و ۹۳۵دلار هر شورت تن درب کارخانه شد. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد ۵یورو ارزان‌تر و ۶۶۵یورو در هر تن درب کارخانه ثبت شد.

ورق

در هفته گذشته میلادی هر تن ورق گرم صادراتی فوب دریای سیاه در قیمت ۶۱۵دلار ثبات داشت. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از ۵۷۵ تا ۵۹۰دلار به ۵۵۹ تا ۵۷۵دلار در هر تن فوب رسید. در بازار داخلی اروپا ورق گرم ۳۰یورو ارزان‌تر و ۷۷۰یورو در هر تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی آمریکا هم ورق گرم از ۱۱۲۵دلار به ۱۰۹۰دلار در هر شورت تن درب کارخانه رسید.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید