تولید روزانه نفت افزایش می‌یابد

اوپک و متحدان غیراوپک آن که اوپک پلاس نامیده می شوند، تصمیم گرفتند از ماه آینده، تولید خود را به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند. این اقدام با توجه به فشار ایالات متحده برای افزایش عرضه و عدم وجود محدودیت های جدید برای کووید، انتظار می رفت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، قیمت نفت در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و سرمایه‌گذاران انرژی خوش‌بین هستند که نوع بسیار عفونی Omicron ممکن است کمتر از حد تصور باشد. این در حالی است که موارد ابتلا به کووید به بالاترین حد خود رسیده است و ایالات متحده رکورد جهانی روزانه بیش از یک میلیون عفونت را تنها در ۲۴ ساعت گزارش کرده است.

معاملات آتی شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در معاملات روز گذشته در به ۷۹ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد که حدود ۱.۱ درصد افزایش داشت؛ این در حالی است که معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) به ۷۶ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید که تقریباً یک درصد بالاتر بود.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز چهارشنبه در ساعت ۸:۰۱ به وقت تهران، با کاهش ۰.۱۸ درصدی در هر بشکه، ۷۹ دلار و ۸۶ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۱۹ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۷۶ دلار و ۸۴ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۰۴ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۱۵ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

طلا در معاملات اولیه آسیا در روز چهارشنبه ثابت بود، زیرا معامله‌گران هنوز تصمیمی برای این فلز زرد با توجه به افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده را در برابر افزایش آلودگی های COVID-۱۹ در سطح جهان، نگرفته‌اند.

هر اونس طلا تا در معاملات روز گذشته، تغییر چندانی نداشت و به یک هزار و ۸۱۳ دلار و ۹۱ سنت رسید.

نقره نیز با کاهش ۰.۲۲درصدی، ۲۳ هزار و ۵ دلار معامله شد.

مس با کاهش ۰.۶۰ درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۴۴۸ دلار قیمت خورد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید