وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال بررسی قانون‌گذاری استیبل‌کوین‌هاست

به گزارش ارز دیجیتال، به‌دنبال رشد گسترده بازار ارزهای دیجیتال باثبات، مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا‌ جلساتی را برگزار کرده و شرایط احتمالی قانون‌گذاری استیبل‌کوین‌های خصوصی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری رویترز منتشر کرده است، مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا طی هفته گذشته با برگزاری جلسات متعددی خطرات احتمالی استیبل‌کوین‌ها را برای کاربران، بازارها و سیستم‌ مالی بررسی کردند. در این جلسات، موضوعات دیگری مانند مزیت‌های استیبل‌کوین‌ها و همچنین احتمال وضع قوانین جدید نیز مطرح شده است. جان ریزو، سخنگوی وزارت خزانه‌داری در‌این‌باره گفته است: وزارت خزانه‌داری در حال گفت‌وگو با تعداد زیادی از ذی‌نفعان از جمله حامیان حقوق مصرف‌کنندگان، اعضای کنگره و فعالان بازار است.

خبرگزاری رویترز با استناد به گفته‌های سه منبع ناشناس که با این موضوع در ارتباط بوده‌اند، اعلام کرد که در یکی از جلسات وزارت خزانه‌داری که جمعه هفته گذشته برگزار شد، مقامات از نمایندگان جامعه ارز دیجیتال پرسیده‌اند که اگر استیبل‌کوین‌ها بازار گسترده‌تری پیدا کنند، به نظارت مستقیم نیاز خواهند داشت یا خیر. موضوع برداشت ناگهانی استیبل‌کوین‌ها توسط مردم و اینکه قوانین نظارتی چطور می‌توانند خطرهای ناشی از این اتفاق را کاهش دهند نیز از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد. مقامات همچنین درباره اینکه آیا استیبل‌کوین‌های اصلی باید پشتوانه‌ای مثل دارایی‌های سنتی داشته باشند یا خیر گفت‌وگو کردند.

مقامات خزانه‌داری پیش از این هم جلساتی را با گروهی از بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری برگزار کرده و قانون‌گذاری استیبل‌کوین‌ها را مورد بررسی قرار داده بودند. یکی از منابع رویترز گفته است که آنها در حال جمع‌آوری اطلاعات بودند و هنوز هیچ نظری درباره شیوه قانون‌گذاری برای استیبل‌کوین‌ها نداده‌اند.

مساله‌ای که باعث شده مقامات خزانه‌داری آمریکا بیشتر به استیبل‌کوین‌ها توجه کنند، رشد روز‌افزون آنها در یک سال گذشته است. ارزش کل بازار استیبل کوین‌هایی مانند تتر و یو‌اس‌دی کوین (USDC) تا این لحظه به بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که در ژانویه سال گذشته این رقم تقریبا ۳۷ میلیارد دلار بوده است. بسیاری از شرکت‌های مالی سنتی مانند مسترکارت، غول حوزه ارائه خدمات پرداختی جهان، گفته‌اند که قصد دارند از راهکارهای مرتبط با استیبل‌کوین‌ها پشتیبانی کنند. ویزا (Visa) هم گفته است که استیبل‌کوین‌ها «در حال نزدیک شدن به تحقق وعده دیجیتالی‌کردن ارزهای فیات هستند.»

این اخبار کمی پس از آن منتشر شد که سناتور الیزابت وارن صنعت ارزهای دیجیتال را «نسل جدید بانک‌های غیرقانونی» خطاب کرد و گفت که «منع بانک‌های آمریکایی از نگهداری وجوهی که به عنوان پشتوانه مالی برای استیبل‌کوین‌ها سپرده‌گذاری شده» موضوعی قابل‌توجه است. جنت یلن، ‌وزیر خزانه‌داری آمریکا، هم پیش از این تاکید کرده بود که دولت باید به سرعت برای ایجاد چارچوب قانونی استیبل‌کوین‌ها اقدام کند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید