افزایش قیمت نفت به بالاترین رقم پیش از شیوع کرونا در جهان/ نفت بالای 57 دلار

پس از اینکه آمارهای صنعتی از کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا خبر داد و سرمایه‌گذاران نسبت به بدتر شدن تحولات همه گیری کرونا بی اعتنایی کردند، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از یک درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه آمارهای صنعتی از کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا خبر داد و سرمایه‌گذاران نسبت به بدتر شدن تحولات همه‌گیری کرونا بی اعتنایی کردند،  قیمت نفت در معاملات امروز بیش از یک درصد افزایش یافت و بهای نفت خام برای هفتمین روز متوالی افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 49 سنت افزایش 57.07 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 43 سنت افزایش 53.64 دلار فروخته شد.

نفت برنت دیروز 1.7 درصد و WTI 2 درصد افزایش ارزش را ثبت کردند.

هر دو شاخص نفتی در بالاترین قیمت از ماه فوریه 2020 یعنی پیش از شیوع ویروس کرونا در جهان و قرنطینه شدن میلیون‌ها نفر در خانه، در حال معامله هستند.

بازارهای نفتی به آخرین تحولات در اروپا و آمریکا که میزان مرگ و میر و مبتلایان جدید افزایش یافته است، بی اعتنایی می‌کنند و بر عرضه واکسن متمرکز شده‌اند.

بر اساس آمار موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 5.8 میلیون بشکه کاهش یافت و به حدود 484.5 میلیون بشکه رسید.

به گفته تحلیلگران، کاهش ذخایر نفت آمریکا و افزایش قیمت نفت، احتمالا تولیدکنندگان آمریکایی را به تولید بیشتر ترغیب کند به ویژه اینکه عربستان و تولیدکنندگان دیگر، تولید خود را کاهش داده اند، به میزان قابل توجهی سهم خود را به تولیدکنندگان آمریکایی واگذار کرده‌اند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید