رشد بازارهای بورس آسیایی رکورد زد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، امروز ارزش سهام بازارهای بورس  آسیا با قول مساعد سرمایه گذاران به بهبود اوضاع اقتصادی جهان در سال آینده رکورد بیشترین افزایش را ثبت کردند.

شاخص ام سی اس آی به عنوان معیار و دماسنج بازارهای بورس آسیایی امروز با رشد 0.6 درصد در حقیقت رکورد بیشترین افزایش را ثبت کرد رشد بازارهای بورس چین عامل این افزایش بود و باعث شد که رشد سالانه این سهم به رقم 18.2 درصد برسد.

ارزش سهام نیکی ژاپن پس از آنکه روز سه شنبه به بیشترین میزان 30 سال گذشته افزایش یافته بود امروز تنها 0.58 درصد از افزایش های اخیر خود عقب نشینی کرد و رشد سالانه اش به رقم 15.8 درصد رسید.

سرمایه گذاران به شدت در حال پیگیری اوضاع هستند و برخی در مورد افزایش ارزش بازارهای بورس با هم شرط بندی می کنند.

از سوی دیگرمقامات مالی جهان به دنبال تزریق نقدینگی به سیستم بانکی برای  حمایت از اقتصاد کشورهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا هستند.

شاخص اس اند پی500 هم رشد 0.13 درصد داشت و تا حدودی توانست کاهش های روزهای گذشته خودرا کم رنگ تر کند.

تقویت ارزش پول کشورهای آسیایی در مقابل دلار هم به افزایش ارزش سهام بازارهای بورس آسیا بیشتر کمک کرده است. ارزش دلار آمریکا 0.26 درصد ارزش خود را از دست داده است.

تصویب بسته های حمایتی برای مقابله با ویروس کرونا هم تا حدودی به افزایش تقاضای نفت کمک کرده و باعث افزایش قیمت شده و بازارهای بورس آسیا و بیشتر کشورها صادر کننده نفت را تقویت کرده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید