بازارهای جهانی در التهاب انتخابات، نوسانی شدند

بازارهای جهانی در معاملات روز جمعه با روند نوسانی همراه شدند در حالی که نزدیکی به انتخابات آمریکا و همچنین توافق واشنگتن بر سر بسته حمایتی کرونا، موجب افزایش شور و شوق سهامداران شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، آخرین مناظره ترامپ و بایدن، دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا دیشب به وقت ایران، برگزار شد و سرمایه گذاران را نسبت به انتخابات ۳ نوامبر هشیارتر کرد.

به این ترتیب، در بازار آمریکا آخرین روز معاملاتی که با شاخص های آتی آغاز شد موجب ایجاد روند نوسانی  شاخص اس اند پی آمریکا در لحظات ابتدایی و رشد آن در ادامه معاملات شد.

اما در بازار آسیا، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۰.۱ درصدی همراه شد و شاخص نیکی نیز ۰.۲ درصد مثبت شد.

شاخص CSI در چین با رشد ۰.۲ درصدی رو به رو شد و شاخص اس اند پی استرالیا نیز ۰.۳ درصد افزایش یافت.

مو سیونگ سیم، تحلیل گر بازار فارکس در بانک سنگاپور در خصوص روند حرکتی بازارها اظهار داشت: آخرین مناظره ترامپ و بایدن نکته خیلی منفی یا خیلی مثبتی نداشت که موجب رشد یا نزول شارپی بازارها شود . به نظر می رسد نگاه سهامداران علاوه بر انتخابات به تصویب بسته حمایت مالی دوخته شده است.

این در حالی است که زور پنجشنبه، نانسی پلوسی،سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص بسته حمایت مالی اعلام داشت: توافقات اولیه با کاخ سفید انجام شده و به نظر می رسد تصویب این بسته حمایتی تا آینده ای نزدیک عملیاتی شود.

بر اساس این گزارش، بازار آسیا نیز با روند نوسانی بازار امروز را آغاز کردند و شاخص شانگهای با افت ۰.۸ درصدی رو به رو شد اما شاخص فیلیپین رشد ۲.۳ درصدی داشت. در اروپا نیز داکس آلمان افت ۰.۱ درصدی داشت.شاخص فوتسی لندن هم با رشد ۰.۲ درصدی و کک فرانسه با افزایش ۰.۱ درصدی همراه شدند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید