افزایش قیمت طلا و احتمال آغاز موج دوم ویروس کرونا

به گزارش سایت طلا به نقل ازخبرگزاری کیتکو در معاملات روز چهارشنبه آمریکا قیمت طلا تا حدی با افزایش همراه بوده است. همچنان خرید کالاهای امن نظیر طلا و دیگر فلزات با ارزش در میان وضعیت نامطمئن بازار که دلیل عمده آن گسترش بیماری کرونا می‌باشد ادامه داشته است. قیمت هر اونس طلا با ۹ دلار و ۳۰ سنت افزایش به ۱۷۱۶ دلار رسیده است هر اونس نقره نیز به ۱۵  دلار و ۶۵ سنت رسیده است.
بازار معاملات از نزدیک فعالیت های مدیر فدرال رزرو، جرم پاول را دنبال می کرد که در روز چهارشنبه از طریق وب کم با گروه‌های اقتصادی در حال صحبت بود. طبق پیش بینی پاول، اقتصاد آمریکا با افت همراه خواهد بود. وی همچنین به این نکته اشاره داشت که نرخ های بهره آمریکا در زمان شیوع و آسیب های ناشی از ویروس کرونا در اقتصاد آمریکا ممکن است وارد محدوده منفی شوند.
قیمت های طلا در واکنش به صحبت‌های پاول و همچنین احتمال وجود نرخ های بهره منفی تا حدی کاهش یافت. رئیس جمهور ترامپ روز سه‌شنبه طی توییتی اعلام نمود که از چنین رویدادی استقبال می نماید. این مسئله به نفع علاقه‌مندان به فلزات با ارزش است. در واقع نرخ های بهره صفر یا زیر صفر به نفع فلزات ارزشمند تمام می شود. اگر هم نرخ های بهره منفی در آینده نزدیک به وقوع نپیوندند نرخ های بهره صفر بسیار محتمل هستند. طی گزارش منتشر شده وال استریت ژورنال که نظر اقتصاددانان را بازتاب می دهد، در فصل دوم سال جاری تولید ناخالص داخلی آمریکا را با کمی کاهش برابر ۳۰ درصد اعلام داشته است.
شاخص های سهام آمریکا بسیار پایین بودند و برخی شرکت هایی که نقش بسزایی در بازار بورس آمریکا دارند ادعا داشتند که سهام آمریکا بیش از آنچه باید ارزش گذاری شده است.
همچنان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران نگران آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد های اصلی و بزرگ دنیا هستند. مقامات ارشد بهداشت آمریکا در روز سه شنبه به مجلس آمریکا هشدار دادند که بازگشایی زودهنگام فعالیت‌های اقتصادی ممکن است تبعات خوبی نداشته باشد. همچنین در این میان جنگ اقتصادی جدید میان آمریکا و چین می تواند وضعیت را بدتر کند.
هر بشکه نفت خام با ۲۵ دلار و ۳۸ سنت معامله شد. شاخص دلار آمریکا نیز تا اواسط روز با افزایش همراه بوده است.

از حیث تحلیل های تکنیکال قیمت طلا در کوتاه مدت با افزایش روبرو خواهد بود در حالی که اخیراً معاملات آن با کمی وقفه همراه بوده است. هدف بعدی روند افزایشی قیمت طلا در کوتاه مدت این است که در سطح قیمت ۱۷۸۸ دلار تثبیت شود. روند کاهشی کوتاه مدت قیمت طلا این است که در نهایت کمینه قیمت ها بر روی ۱۶۶۶ دلار تثبیت شود. اولین مقاومت در روز جاری برروی بیشینه قیمت ۱۷۲۶ دلار و هفته قبل بر روی ۱۷۳۵ دلار بوده است. اولین نشانه تثبیت در کمینه قیمت ۱۷۰۰ دلار در روز جاری و ۱۶۹۲ دلار در هفته گذشته بوده است. امتیاز ویکو برای فلز زرد ۷ می باشد.

روند افزایشی قیمت نقره در کوتاه مدت تثبیت شده است اولین هدف روند افزایشی نقره رسیدن به ۱۶ و ۳۰ دلار در هر اونس می باشد. اولین روند کاهشی قیمت نقره، رسیدن به کمینه قیمت ۱۴ دلار می باشد. اولین مقاومت در سطح ۱۶ دلار و سپس ۱۶ دلار و ۲۵ سنت می باشد. اولین تثبیت در پایین ترین سطح قیمت 15 دلار و ۵۰ سنت و ۱۵ دلار ۲۵ سنت می‌باشد. امتیاز ویکو برای نقره پنج و نیم است.
مس نیز با ۱۱۵ امتیاز پایین تر به ۲۳۷ و ۷۵ سنت رسید امروز قیمت ها در سطح متوسط تثبیت شدند. قیمت ها در جدول روزانه طی بازه هفت هفته ای افزایش داشته اند. هدف افزایش قیمت مس رسیدن به سطح مقاومت ۲۵۳ می باشد و همچنین کمینه قیمت آن ۲۱۰ و ۷۰ سنت می باشد. امروز اولین مقاومت در بیشینه قیمت ۲۳۸ و ۶۷ بوده و همچنین کمینه قیمت آن ۲۳۳ و 230 می باشد امتیاز ویکوک برای مس پنج و نیم است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید