پیش‌بینی شورای جهانی طلا در خصوص تداوم تقاضا و رشد قیمت فلززرد

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، طی هفته های اخیر بازار طلا شاهد موج بی سابقه ای از سرمایه گزاران بوده و کالاهای مبادله ای حمایت شده توسط طلا نیز تنها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ رشدی ۳۰۰ درصدی داشته است؛ میزانی که در کل یک سال گذشته ثبت شده بود.

خوان کارلوس آرتیگاس، مدیر تحقیقات سرمایه گزاری در شورای جهانی طلا در این باره گفت:‌ تقاضا برای سرمایه گزاری در EFTها زمینه برای رشد دارد چرا که طلا جایگاه خود را به عنوان یک دارایی جهانی به اثبات رسانده است. اگر به ۱۰ تا ۱۵ سال قبل بازگردیم می بینیم که EFTها پدیده ای متداول در آمریکای شمالی بوده اند. اکنون این صندوق ها به پدیده ای متداول در سطح جهان تبدیل شده و شما شاهد جریان های کاملا سالمی در هر منطقه هستید.

وی ادامه داد: بنابراین همه سرمایه گزاران از طلا به عنوان راهی برای محافظت و نگهداری از سبد دارایی خود استفاده می کنند. تقاضا برای سرمایه گزاری به تقاضای کمتر در سایر بخش های حیاتی از جمله بازار جهانی جواهرات کمک می کند. شورای جهانی طلا در گزارش خود اعلام کرده که درخواست برای خرید جواهرات کاهش ۳۹ درصدی داشته است؛ بالاترین نرخی که این شورا تاکنون در خصوص جواهرات ثبت کرده است.

آرتیگاس در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: بازار جواهرات در حال حاضر در انتظار و مشاهده است و تلاش می کند تاثیر کامل شیوع کووید ۱۹ را ارزیابی نماید. به طور کلی، کاهش تقاضا در چنین شرایطی با جریان شدید سرمایه گزاری برای دارایی های باکیفیت بالا ، جبران می شود.

یکی از ارکان مهم بازار طلا، تقاضای بانک مرکزی است. در گزارش شورای جهانی طلا آمده که این شورا انتظار دارد بانک های مرکزی همچنان به افزایش ذخایر طلای خود ادامه دهند؛‌حتی زمانی که آنها تزارنامه های خود را بیشتر می کنند تا نقدینگی را در بازارهای مالی جاری کنند. انتظار می رود که بانک های مرکزی تا پایان سال ۲۰۲۰ به خرید طلای خالص ادامه دهند چرا که می دانند علاوه بر ذخایر خارجی، طلا یک دارایی بسیار مفید برای آنهاست.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید