طلا رکورد 1600 دلاری را زد

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا که روز سه شنبه از مرز 1600 دلاری گذشته بود، امروز چهارشنبه در پی افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی و کاهش تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا، با کاهش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1601 دلار رسیده است. روز گذشته قیمت طلا با 1.3 درصد افزایش به بیش از 1605 دلار رسیده بود.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین برای دومین روز متوالی کاهش یافته و به 1693 نفر رسیده ولی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که هنوز آمار کافی وجود ندارد که بداند آیا ویروس کرونا کنترل شده است یا نه.

شاخص سهام در بازارهای آسیا و آمریکا امروز با افزایش نسبی روبرو شده است. تصمیم جدید چین برای تمدید معافیت های تعرفه ای علیه 696 کالای آمریکایی عامل اصلی افزایش اعتماد در بازارهای مالی و سهام جهان بوده است.

اتخاذ سیاست های مالی و پولی محرک و تشویق کننده با هدف حمایت از رشد و رونق اقتصادی از سوی بانک مرکزی این کشور نیز تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام داشته است.

یک قاضی فدرال شکایت شرکت هواوی چین در خصوص قانون آمریکایی که بر اساس آن دسترسی این شرکت به فناوری های پیشرفته را محدود می کند، رد کرده است.

میزان ذخایر صندوق اس پی دی آر با 0.2 درصد 0.6 درصد افزایش به 929 تن رسیده است. قیمت هر اونس پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 2641 دلار رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 18.17 دلار رسیده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید