قیمت طلا رو به افزایش

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱۴۷۶ دلار و ۸۴ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از رویترز، در حالی که انتشار اظهارات ضد و نقیض در مورد توافق تجاری میان آمریکا و چین، تاثیر مثبت ناشی از آمارهای مثبت منتشر شده از اقتصاد آمریکا را خنثی کرده است، قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی تغییر اندکی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱۴۷۶ دلار و ۸۴ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۴۸۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

آمارهای بخش تولیدات کارخانه ای آمریکا در ماه نوامبر به شکل قابل توجهی ترمیم شده، در حالی که تعداد پروژه های ساختن مسکن در این کشور بیش از حد انتظار رشد داشته است. همچنین میزان صدور مجوز ساخت مسکن نیز به بالاترین رقم در طی ۱۲ سال و نیم گذشته رسیده است.

بازارها به آمارهای مثبت اقتصاد آمریکا روی خوش نشان دادند و ارزش سهام در بورس های آسیایی امروز به نزدیکی بالاترین رقم ۱۸ ماه گذشته رسید. این در حالی است که ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به نزدیکی بالاترین رقم یک هفته گذشته رسیده است.

در عرصه مذاکرات تجاری، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا دیروز اعلام کرد که جزئیات خرید محصولات کشاورزی و تولیدی و همچنین فرآورده های انرژی آمریکا از سوی چین به صورت تفصیلی در متن توافق تجاری گنجانده خواهد شد. اما وی هیچ گونه جزئیاتی را در مورد زمان انتشار متن این توافق اعلام نکرد.

جنگ تجاری ۱۷ ماهه و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی موجب شده تا سرمایه گذاران به سمت بازار طلا روی بیاورند و همین مسئله رشد حدودا ۱۵ درصدی قیمت طلا در سال جاری میلادی را به دنبال داشته است.

واشنگتن قرار است ۵ مقرره محوری برای محدود کردن صادرات فن آوری های حساس به کشورهای متخاصم از جمله چین به اجرا بگذارد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید