افزایش قیمت طلا در پی تنش ها بر سر استیضاح ترامپ

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تحت تاثیر تنش های سیاسی بر سر استیضاح رئیس جمهور آمریکا افزایش یافته است.
به گزارش رویترز، در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد روند استیضاح دونالد ترامپ را به خاطر جنجال بر سر گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین، آغاز کند، شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا با کاهش روبرو شده و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا بوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز به 1532 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تا 1535 دلار نیز رسیده بود. سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران استیضاح ترامپ و تاثیر آن بر چشم انداز اقتصادی آمریکا در بلندمدت هستند.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را متهم کرده اند که در آستانه رقابت های انتخاباتی 2020 میلادی به دنبال کمک از یک رهبر خارجی برای مقابله با جو بایدن نامزد پیشتاز حزب دموکرات بوده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه سپتامبر با کاهش روبرو شده است. تشدید تنش های تجاری با چین عامل اصلی افت چشمگیر این شاخص بوده است.

دادگاه عالی انگلیس روز سه شنبه با صدور حکمی اعلام کرده است که تصمیم نخست وزیر این کشور برای تعلیق نشست های پارلمان به مدت 5 هفته غیر قانونی بوده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید