فضای احتیاطی در بازار طلا

دنیای اقتصاد : قیمت طلا در کوتاه‌مدت تحت‌تاثیر نشست اخیر بانک مرکزی اروپا قرار داشته و این در شرایطی است که نشست فدرال‌رزرو آمریکا نیز قرار است طی روزهای آینده برگزار شود. در حالی که پیش‌بینی می‌شود فدرال‌رزرو آمریکا در نشست هفته جاری خود نرخ بهره را کاهش خواهد داد ولی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که بیانیه نشست فدرال رزرو به گونه‌ای نخواهد بود که موجب تقویت و افزایش چشمگیر قیمت طلا شود. تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو‌نیوز نشان می‌دهد تحلیلگران اقتصادی نسبت به روند قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده محتاط‌تر شده‌اند.

این نظرسنجی حاکی است، در حالی که تحلیلگران اقتصادی نسبت به روند قیمت طلا در روزهای آینده محتاط هستند ولی سرمایه‌گذاران بین‌المللی همچنان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در روزهای آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. بر اساس این گزارش نظرسنجی این هفته کیتکو‌نیوز تحت‌تاثیر نشست اخیر بانک مرکزی اروپا قرار داشته و این در شرایطی است که نشست فدرال‌رزرو آمریکا نیز قرار است طی روزهای آینده برگزار شود. در حالی که پیش‌بینی می‌شود فدرال‌رزرو آمریکا در نشست هفته جاری خود نرخ بهره را کاهش خواهد داد ولی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که بیانیه نشست فدرال‌رزرو به گونه‌ای نخواهد بود که موجب تقویت و افزایش چشمگیر قیمت طلا شود. در نظرسنجی این هفته ۱۷ تحلیلگر ارشد اقتصادی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۸ نفر معادل ۴۷ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده‌اند. از سوی دیگر ۵ نفر معادل ۲۹ درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبه‌رو خواهد شد و ۴ نفر معادل ۲۴ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.در نظرسنجی آنلاین نیز ۱۵۰۰ نفر از سرمایه‌گذاران بین‌المللی شرکت کردند که ۹۱۴ نفر معادل ۶۱ درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.۳۴۶ نفر معادل ۲۳ درصد گفتند قیمت طلا با کاهش روبه‌رو می‌شود و ۲۴۰ نفر معادل ۱۶ درصد نیز به عدم تغییر قیمت طلا رای داده‌اند.قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته برای سومین هفته متوالی با کاهش روبه‌رو شده است.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سرمایه‌گذاران بازار طلا منتظر آن هستند تا ببینند این فلز گرانبها با سطح حساس و روانی قیمت ۱۵۰۰ دلاری چه خواهد کرد. سطح حمایتی بعدی برای قیمت هر اونس طلا ۱۴۸۵ دلار خواهد بود. در نظرسنجی انجام شده برای هفته‌ای که گذشت، هر دو گروه وال‌استریتی‌ها و مین‌استریتی‌ها، با اکثریت دیدگاهی افزایشی نسبت به بازار داشتند که البته این اتفاق نیفتاد و قیمت‌ها برای هفته افت داشت. طلای تحویلی در دسامبر بازار کامکس در زمان انتشار این خبر در کیتکو در سطح ۱۴۹۹ دلاری قرار داشت و برای هفته نزدیک به یک درصد افت ثبت کرده بود. این سومین هفته متوالی افت قیمت‌های طلا بوده است زیرا فلز زرد افت شدیدی را نسبت به بالاترین قیمت‌های ۶ ساله ثبت شده در ماه قبل تجربه کرده است.وال‌استریتی‌ها و مین‌استریتی‌ها تا به اینجا در ۵۵ درصد موارد درست پیش‌بینی کرده‌اند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید