قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۲۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۲۸۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

در حالی که تنش های تجاری بین آمریکا و چین و ابهام در مورد توافق تجاری بر ارزش یوان تاثیر گذاشته و موجب گرانتر شدن طلا برای خریداران در چین شده است، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1283 دلار و 40 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا هم امروز با 0.2 درصد افت به 1285 دلار و 20 سنت رسید.
نیکولاس فراپل، تحلیلگر بازار طلا در موسسه ای بی سی بولیون گفت: «از ابتدای ماه می تاکنون قیمت طلا به یوان به شدت افزایش یافته است...این مسئله احتمالا بر میزان تقاضا تاثیر منفی دارد و ممکن است برخی را تشویق به فروش طلا کند. »
روز جمعه و پس از آنکه دولت آمریکا تعرفه ها علیه 200 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را افزایش داد تنش های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان بار دیگر بالا گرفت. ترامپ گفته پکن به تعهداتی که قبلا در طی مذاکرات پذیرفته بود را زیر پا گذاشته است. چین وعده اقدامات تلافی جویانه را داده اما جزئیات بیشتری در این باره اعلام نکرده است.
ارزش یوان چین در بازارهای ارزی خارج از چین امروز به پایین ترین رقم در طی بیش از 4 ماه گذشته رسید و ارزش هر دلار آمریکا 6.896 یوان شد. تضعیف ارزش یوان موجب می شود خرید طلا برای خریداران چینی گرانتر شود.
هووی لی، اقتصاددان بانک او سی بی سی در این باره گفت: «بازارها همچنان تمایل دارند نیمه پر لیوان را ببینند اما این احساس خوش بینانه احتمالا به مرور زمان رنگ خواهد باخت زیرا واقعیت این است که احتمال یک جنگ تجاری تمام عیار وجود دارد. »


منبع خبر: تسنیم

این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید