ثبت بهترین عملکرد سه ماهه در بازار آمریکا نسبت به ۲۰۰۹

گزارش های عملکرد مثبت سه ماه شرکت ها و همچنین کاهش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا موجب شد، شاخص ها در بازار آمریکا با روند مثبت همراه شوند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، بازارهای آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته توانستند با رشدی پرقدرت، همراه شوند در حالی که قیمت پوند انگلستان در پی بحران سیاسی در بریتانیا با افت شدیدی همراه شد.  

به این ترتیب، شاخص اس اند پی با بهترین عملکرد خود نسبت به سال ۲۰۰۹ همراه شد و قیمت سهام شرکت حمل و نقل لایفت که در دو روز گذشته سهام خود را به صورت عرضه اولیه وارد بورس نزدک کرده بود با رشد بی نظیری همراه شد .

این در حالی است که، قیمت پوند انگلیس در پی بحران سیاسی حاکم بر این کشور اتفاق افتاد. طرح برگزیت ترزا می که برای سومین بار در این کشور رد شد بریتانیا را به یک انتخابات جدید نزدیک تر کرد.

بر این اساس، شاخص اس اند پی با رشد ۰.۷ درصدی به قله دو هزار و ۸۳۴ واحدی رسید.

شاخص یورواستاکس هم با رشد ۰.۶ درصدی بازار اروپا را وارد فاز جدید صعودی کرد در حالی که شاخص آسیا پاسفیک ۰.۷ درصد رونق گرفت.

برد مک میلان، مدیر سرمایه گذاری در شبکه مالی کامن ولت در این خصوص اظهار داشت: افت روزهای گذشته تنها درس مهمی که برای ما داشت این بود که باید کنترل بیشتری بر ریسک های فاندامنتال در بازار داشته باشیم. نرخ مصرف کننده در حال افزایش است و نرخ رشد بیکاری کاهش یافته است. از طرف دیگر عملکرد شرکت ها تقریبا مثبت است اگر همه این ها رو در کنار یکدیگر بگذاریم متوجه می شویم اگر هم روند نزولی اتفاق بیفتد از لحاظ بنیادی شرکت ها مشکلی نخواهند داشت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید