عرضه نفت در بورس در ایام عید تداوم یابد

عرضه موفق نفت در بورس نیازمند ثبات و اطمینان بخشی به بازار مبنی بر عرضه محموله‌های بورس در زمان‌های مشخص است، بنابراین کارشناسان معتقدند روند فروش نفت در تعطیلات نوروز نباید متوقف شود. به گزارش مهر، از آبان ماه امسال عرضه نفت در رینگ بین‌المللی بورس انرژی آغاز شد. پس از فراز و نشیب‌های مختلف در نهایت در لایحه بودجه، دولت مکلف شد ماهانه ۶ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی را در بورس عرضه کند. البته این بند از لایحه ربطی به زمان تحریم یا غیر‌تحریم ندارد و به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت. در حال‌حاضر وزارت نفت یک هفته در میان نفت و میعانات گازی را در رینگ صادراتی بورس انرژی به‌طور مستمر عرضه می‌کند.استمرار عرضه بیش از هر چیز می‌تواند برای سرمایه‌گذاران در بورس جذاب باشد.
در این حالت سرمایه‌گذاران هنگام مشاهده تداوم و استمرار در عرضه نفت، با اطمینان بیشتر می‌توانند به سرمایه‌گذاری و بازاریابی و شبکه‌سازی برای خرید و فروش نفت اقدام کنند. به عبارت دیگر در این صورت، خریداران نسبت به عرضه مستمر نفت در زمان‌های مشخص، اطمینان می‌یابند.با توجه به لزوم استمرار عرضه نفت و با فرارسیدن ایام تعطیلات نوروز، به نظر می‌رسد شرکت ملی نفت هنوز تصمیمی برای عرضه نفت و میعانات گازی در این ایام نگرفته است.محمد‌صادق کریمی، کارشناس بورس درباره لزوم استمرار عرضه‌ها حتی در ایام نوروز به مهر گفت: در این ایام نیز مطابق ایام دیگر سال، عرضه‌ها باید پیگیری و دنبال شود. این پیغام مهم و مثبتی برای بازار است که عرضه‌ها در بورس انرژی تعطیلات عید و غیر عید ندارد و همیشه انجام خواهد شد. به این صورت اطمینان لازم به خریداران مبنی بر عرضه مداوم و همیشگی نفت در بورس داده می‌شود.وی همچنین برای موفقیت بیشتر عرضه نفت در بورس انرژی افزود: شرکت ملی نفت و بورس، باید در معرفی این سازوکار به مشتریان خارجی خیلی فعال‌تر باشند و بازاریابی کنند. دلیل معامله نشدن در برخی عرضه‌ها، آشنا نبودن خریداران و محافظه‌کاری و نبود اطمینان آنها است. پس بورس و شرکت ملی نفت، باید به بازار مبنی بر عرضه مستمر و رفع اشکالات اطمینان لازم را بدهند.

  فروش نفت تعطیلات ندارد
هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز درخصوص استمرار عرضه در ایام نوروز گفت: فروش نفت، تعطیلات ندارد. ساعت و روز کاری ما در بورس انرژی باید با ساعت و روز کاری دنیا تنظیم شود. بورس نیز مشابه بسیاری از واحدهای عملیاتی، مانند بیمارستان‌ها که هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شوند، نباید تعطیل شود.وی اظهار کرد: همان‌طور که در تمام روزهای فروردین، فروش و صادرات نفت انجام می‌شود، باید عرضه نفت و میعانات گازی در بورس نیز مطابق روند عادی و زمان‌بندی مشخص خود انجام شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید