تشریح ظرفیت‌های «بزاگرس»

گروه بنگاه‌ها : در آستانه عرضه اولیه نیروگاه زاگرس کوثر، اعضای هیات‌مدیره شرکت به تشریح ظرفیت‌های «بزاگرس» پرداختند و برنامه‌های آتی شرکت را تشریح کردند.
در این راستا عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به معرفی نیروگاه زاگرس کوثر پرداخت و گفت: زاگرس کوثر تنها نیروگاهی است که با ظرفیت و موقعیت مناسب به‌طور مستقیم و بدون واسطه به خط دیاله وصل است و در زمینه صادرات به کشور عراق یکی از استراتژیک‌ترین نیروگاه‌هاست. مالک رحمتی در ادامه افزود: نیروگاه زاگرس کوثر تنها نیروگاهی است که توانسته در سند راهبردی خود از «نیروگاه‌‌داری» خارج شود و در آینده‌ای نه‌چندان دور برنامه‌های توسعه‌ای از جمله نیروگاه بیوگاز را اجرایی می‌کند. علاوه بر این در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت‌های خوبی را در دست اقدام دارد. همچنین در ادامه مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر درخصوص این شرکت گفت: در سال ۹۴ شرکت نیروگاه زاگرس کوثر تاسیس و کار بهره‌برداری از آن آغاز شد. این نیروگاه گازی شامل چهار واحد گازی به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات (مجموعا ۶۴۸ مگاوات) است.

همچنین متوسط آمادگی این نیروگاه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مگاوات در سال و تولید آن نیز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مگاوات ساعت است. محمد جعفری‌اناری درخصوص نیروگاه بیوگاز دامی که جزو طرح‌های توسعه‌ای «بزاگرس» بوده و مطالعات روی آن در حال انجام است، گفت: این نیروگاه علاوه بر تولید برق، مدل‌های مختلف کود را تولید می‌کند و اگر راه‌اندازی شود، اولین نیروگاهی است که در این حوزه در کشور فعالیت می‌کند. در ادامه این نشست، سیدچنگیز خضری رئیس هیات‌مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر از همکاری این نیروگاه با شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه مدیا خبر داد و افزود: در این پروژه از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای افزایش راندمان استفاده می‌شود و شرکت نیروگاه زاگرس کوثر با چنین اقداماتی به سمت استفاده از تکنولوژی‌های نوین حرکت می‌کند. عرضه اولیه ۵ درصد از سهام نیروگاه زاگرس کوثر به‌عنوان چهاردهمین عرضه اولیه سال ۹۷ فرابورس در روز یکشنبه ۲۶ اسفندماه انجام خواهد شد. تعداد کل سهام قابل‌عرضه «بزاگرس» ۱۵۰ میلیون سهم است که توسط شرکت کارگزاری بانک دی عرضه خواهد شد. حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در این عرضه، یک‌هزار سهم و دامنه قیمتی نیز از ۱۴۰ تا ۱۵۰ تومان در نظر گرفته شده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید