پیشروی بورس‌های آسیایی به رهبری بورس‌های چین

در معاملات امروز بازارهای سهام آسیا، افزایش خوش‌بینی نسبت به حصول توافق تجاری بین چین و آمریکا، بورس ها را در مسیر صعودی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از ایسنا، در شرایطی که پس از یک روز تعطیلی، بورس وال استریت نیویورک نتوانست گام در مسیر صعودی بگذارد و شاخص "داوجونز" نسبتا بدون تغییر و در سطح ۲۵هزار و ۸۹۱.۳۲ واحد باقی ماند و در انگلیس، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶ درصد کاهش در سطح ۷۱۷۹.۱۷ واحدی بسته شد، انتشار اخباری از وعده چین به آمریکا در خصوص اتخاذ اقدمات لازم برای ثبات بخشی بیشتر به یوان، بورس‌های آسیایی را رو به بالا هدایت کرد.

در هنگ کنگ شاخص "هانگ سنگ" با ۱.۲ درصد افزایش به ۲۸ هزار و ۵۷۱.۲۷ واحد رسید، در شانگهای شاخص "شانگهای کامپوزیت" خود را با ۰.۲ درصد افزایش به سطح ۲۷۶۰.۵۷ واحدی رساند و در ژاپن شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با جهش ۰.۷ درصدی در سطح ۲۱هزار و ۴۲۵.۲۵ واحد بسته شد.

در بین سایر بورس‌های اسیایی نیز روند صعودی بازار محسوس بود به گونه‌ای که شاخص گکسپی" بورس سئول کره جنوبی بیش از یک درصد و شاخص بورس سنگاپور ۰.۶ درصد صعود کردند. بورس تایوان دست به پیشروی ۰.۹ درصدی زد و بورس ولینگتون در نیوزلند ۰.۳ درصد افزایش در شاخص داشت. بورس سیدنی استرالیا تنها بورس مهم بازنده امروز در معاملات بود و ۰.۳ درصد کاهش یافت.

در بازار نفت هر بشکه نفت "وست تگزاس اینترمدیت" با ۲۰ سنت کاهش به۵۵.۸۹ دلار و هر بشکه نفت برنت با ۲۵ سنت کاهش به ۶۶.۲۰ دلار رسید.

در معاملات فلزات گران‌بها، هر اونس طلا با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۱۳۴۲.۶۶ دلار و هر اونس نقره با ۰.۵۷ درصد افزایش به ۱۶.۰۴ دلار رسیدند.  


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید