افزایش فشارهای تورمی شرط لازم برای شکستن مقاومت 1300 دلاری طلا است

سایت طلا : یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که تا زمانی که فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی با افزایش چشمگیری روبرو نشود، قیمت طلا سطح مقاومتی 1300 دلاری را نخواهد شکست.

به گزارش کیتکو نیوز ، کی سی چانگ تحلیلگر ارشد موسسه آی اچ اس تاکید کرد: قیمت طلا برای شکستن سطح مقاومتی 130 دلاری کار سختی در پیش خواهد داشت و تا زمانی که فشارهای تورمی به طور فزاینده ای افزایش پیدا نکند، نمی توان انتظار رشد قیمت طلا به بیش از 1300 دلار را داشت.

بر اساس این گزارش بانک آمریکایی مریل لینچ و بانک هلندی ای بی ان امرو پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در سال 2019 میلادی رکورد 1400 دلاری را خواهد زد.

مایکل ویدمر تحلیلگر بانک مریل لینچ آمریکا گفت: در حال حرکت به سوی یک فضایی هستیم که به شدت ازقیمت طلا حمایت می شود. پیش بینی ما این است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2019 به بیش از 1300 دلار خواهد رسید.

تحلیلگران بانک سیتی نیز بر این باورند که نوسانات شدید بازار سهام در سال 2019 موجب افزایش قیمت طلا تا 1400 دلار خواهد شد.

البته هنوز برخی بانک های معتبر بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در سال 2019 با کاهش روبرو خواهد شد . بانک بی ان پی پاریباس فرانسه پیش بینیکرده است که قیمت طلا سال آینده به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید و میانگین قیمت هر اونس طلا به 1145 دلار می رسد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید