کسب سود در هر زمان، با آتی سبد سهام

در مراسم رونمایی از ابزار معاملاتی آتی شاخص سهام، محمودرضا خواجه نصیری، نائب رئیس هیات مدیره شرکت بورس تهران بیان کرد این اقدام به همت تمامی ارکان بازار اتفاق افتاد، و تلاش روزانه متخصصین منجر به ورود این ابزار به بازار سهام شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمود رضا خواجه نصیری با منحصر به فرد خواندن ابزار آتی سبد سهام بیان کرد: این ابزار در نوع خودش بی نظیر است. به عبارت دیگر استفاده از آن شرایطی را فراهم می کند که در یک بازار کاملا نزولی بتوان کسب سود کرد. به عبارت دیگر استفاده از آن نشان می دهد سودآوری الزاما نیاز به بازار صعودی ندارد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در ادامه، دیگر مزایای استفاده از این ابزار را این چنین برشمرد:  با داشتن سبد سهام خدمات نهادهای مالی تخصصی تر خواهد شد و با راه اندازی قرارداد آتی سبد سهام در زمان بازار نزولی نهادهایی را خواهیم داشت که سودآوری داشته باشند. اساسا با داشتن این ابزار می توان انحراف بین بازده و ثروت سرمایه گذاران را تا حد زیادی برطرف کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه این ابزار قدرت سودآوری را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد، می توانیم شاهد کارآمدی بیشتر نهادهای مالی باشیم. از سوی دیگر میتوانیم شاهد ارتقای موفقیت و دانش تحلیلگران باشیم، موضوعی که می تواند پیش بینی های بورسی را تا حد زیادی کارآمد کند.

خواجه نصیری همچنین بیان کرد: با ایجاد ابزار آتی روی سبد سهام، صندوق های سرمایه گذاری در پوزیشن خرید می توانند یک درصد ارزش معاملات خود را در معاملات شاخص سهام (سبد سهام) انجام دهند و در پوزیشن فروش نیز بدون محدودیت می توانند اقدام کنند.

وی همچنین تصریح کرد: این ابزار امکان تسویه نقدی و فیزیکی را دارد. در تسویه فیزیکی و در صورت تمایل گیرنده، دارایی دریافت می شود و در غیر این صورت تسویه نقدی خواهد شد، به گونه ای که تمامی سود و زیان ناشی از این جریان برای سرمایه گذار خواهد بود.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن همچنین بیان کرد: طی سال های اخیر در بازار سرمایه، مبحث پوشش ریسک زیادی جدی گرفته نشد. با این وجود از امروز و با رونمایی از ابزار آتی روی سبد سهام، این ریسک هم پوشش داده خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: کاربران می توانند نرم افزار مورد نظر برای استفاده از این ابزار را به صورت کاملا رایگان از طریق شرکت های کارگزاری دریافت کرده و استفاده کنند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید