۹ نگاه به ارتقای جایگاه بورس

سنا : دهم آذرماه شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ارتقای جایگاه نهاد ناظر ایران در آیسکو خبر داد و گفت ارتقای عضویت در این نهاد بین‌المللی نمایانگر رشد و تکامل جهانی بازار سرمایه ایران است و برای دستیابی به این جایگاه، تمامی قوانین و استانداردهای موجود در بازار سرمایه ایران با استانداردهای موجود در آیسکو منطبق شد. در این گزارش گزیده‌ای از صاحب‌نظران و مدیران بازار سرمایه از اهمیت این خبر می‌گویند.
سیدمصطفی رضوی، عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار: عضویت در نهادهای بین‌المللی مسیر انتقال تجربه به کشور و حاکی از استاندارد‌های منطبق با شاخص‌های جهانی است. این موضوع عامل افزایش اعتبار ما در عرصه جهانی است.یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار: یکی از پیش شرط‌های عضویت در آیسکو ارتقای دستور العمل‌ها و قوانین بود و جایگاه ایران در این نهاد نشان می‌دهد اکنون استانداردها، قوانین و رویه‌های ما منطبق با فضای بین‌المللی است. قطعا با ارتقای جایگاه ایران در آیسکو همکاری سازمان با نهادهای ناظر در دنیا افزایش خواهد داشت.

بهادر بیژنی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل: هدف اول از اهداف سه‌گانه آیسکو حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران است و در نتیجه صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران از این پس بیش از گذشته در دستور کار سازمان بورس قرار می‌گیرد.

علی سعیدی، مدرس دانشگاه و عضو سابق هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار: ارتقای جایگاه سازمان در آیسکو فرصتی برای بهره‌برداری از تجربه بورس‌های پیشرفته دنیا است. بسیاری از اطلاعات و برخی از روش‌های مدیریت بازار سرمایه نه در کتاب‌ها منتشر شده و نه در دانشگاه‌ها قابل‌تحصیل است؛ بنابراین ارتقای عضویت در نهادهای بین‌المللی از جمله  آیسکو این امکان را در اختیار ما قرار  می‌دهد تا از تجربه بورس‌ها در مقابل مشکلات استفاده کنیم.

علیرضا عسگری مارانی، کارشناس بازار سرمایه: در شرایطی که بازارهای پول و بیمه تاکنون نتوانسته‌اند به این جایگاه برسند، حضور بازار سرمایه در نهادهای مختلف بین‌المللی می‌تواند دریچه‌ای برای تعاملات اقتصادی با کشورهای خارجی باشد. بر این اساس لازم است مدیران بازار سرمایه برنامه‌ریزی‌های مدونی انجام دهند تا بتوانند فعالیت‌های سازمان در آیسکو را ارتقا دهند.

ابوالفضل شهرآبادی، کارشناس بورس: رشد اقتصادی کشور تا حد زیادی به ارتباطات بین‌المللی گره خورده است و ارتقای عضویت ما در آیسکو نشان می‌دهد بازار سرمایه با استاندارد‌های بین‌المللی منطبق شده و در نتیجه نگاه سرمایه‌گذاران خارجی به بورس ایران با اطمینان بیشتری همراه است.

غلامرضا خلیل ارجمندی، کارشناس بازار سرمایه: زمانی که در یک نهاد بین‌المللی لیست می‌شویم به این معنا است که از وزن کیفی، کمی، اعتبار و شفافیت بالا برخوردار هستیم. عضویت در سازمان‌های حرفه‌ای جایگاه امن و قابل‌اعتمادی را برای ما به همراه دارد. البته نباید تنها به عضویت بسنده کرد و باید در کمیته‌های مختلف نیز نقش موثری ایفا کنیم.  

علی امین تفرشی، عضو هیات‌مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران: تمامی اخبار مثبت بازار سرمایه همچون یک زنجیره عمل می‌کنند و به رشد و توسعه بازار سرمایه منتهی می‌شوند. ارتقای جایگاه ایران در آیسکو نیز یکی از اخبار مثبتی است که می‌تواند در شرایط فعلی به رشد بازار سرمایه ما کمک کند.

سیدرضا علوی، کارشناس بازار سرمایه: جایگاه فعلی ما در آیسکو کمک می‌کند بتوانیم از امکانات روز دنیا بهره‌برداری کنیم. به گفته مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات، این رویداد یکی از فاکتور‌های افزایش جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید