مهمترین رویدادهای اقتصادی هفته جاری از نگاه اینوستینگ

تحلیلگران اینوستینگ با انتشار گزارشی به بررسی رویدادهای مهم اقتصادی طی روزهای آینده پرداختند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، پس از گذشت یک هفته پر از رویدادهای مهم اقتصادی شامل اعلام رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا ، افزایش نرخ بهره انگلیس برای نخستین بار در بیش از ده سال گذشته و برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا، به نظر می رسد بازارهای مالی جهان در روزهای آینده تمرکز زیادی بر روی آمارهای تجاری چین خواهند داشت.

بر اساس این گزارش طی روزهای آینده آمارهای اقتصادی چندان زیادی منتشر نخواهد شد. سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر اعلام شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا هستند که این آمارها قرار است جمعه منتشر شود.

تجار و سرمایه گذاران منتظر اعلام آمارهای تولیدات صنعتی انگلیس هستند. آمارهای اقتصادی انگلیس از این لحاظ اهمیت زیادی دارد که سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران تبعات خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند.

این گزارش افزود: سرمایه گذاران منتظر اعلام سیاست های جدید بانک های مرکزی استرالیا و نیوزلند هستند.

آمارهای تجاری چین قرار است چهارشنبه منتشر شود. پیش بینی می شود مازاد تجاری این کشور طی ماه گذشته به 39.5 میلیارد دلار رسیده باشد. مازاد تجاری چین طی ماه سپتامبر به 28.5 میلیارد  دلار رسیده بود.

پیش بینی می شود صادرات چین در ماه گذشته با رشد 8.8 درصدی و واردات نیز با افزایش 13.5 درصدی روبرو شده باشد. آمارهای تورم مصرف کننده و تولید کننده چین نیز روز پنجشنبه منتشر می شود.

شاخص اعتماد اقتصادی میشیگان آمریکا نیز قرار است روز جمعه منتشر شود. انتظار می رود این شاخص به بالاترین سطح خود در 13 سال اخیر رسیده باشد.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز روز چهارشنبه در یک کنفرانس اقتصادی سحنرانی خواهد کرد.

هفته گذشته دونالد ترامپ رسما جرومی پاول را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا معرفی کرده است. پیش بینی می شود سیاست ها و دیدگاه های پاول تا حد زیادی به یلن شباهت دارد.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از 98 درصد رسیده است.

آمارهای تولیدات صنعتی انگلیس نیز قرار است روز جمعه منتشر شود. پیش بینی می شود تولیدات صنعتی این کشور طی ماه سپتامبر با رشد 0.3 درصدی روبرو شده باشد.

این در شرایطی است که بانک مرکزی انگلیس در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را افزایش داده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید