آغاز افشای اطلاعات مالی نهادها در بورس/انتظار بازار بورس پررونق

مدیرعامل سابق فرابورس گفت: با آغاز افشای اطلاعات مالی نهادهای تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار ، شفافیت بیشتر بر بازار حاکم شده و اعتماد عمومی به بازار سرمایه افزایش می‌یابد.

 مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل سابق فرابورس، اقدام سازمان بورس در افشای اطلاعات مالی نهادهای تحت نظارت خود را منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم دانست و گفت: معرفی فهرست نهادهای مالی مجوزدار اعم از شرکت‌های کارگزاری، هلدینگ‌ها، سرمایه‌گذاری، تامین‌سرمایه، سبدگردان و مشاور سرمایه‌گذاری، موجب افزایش اعتماد عمومی مردم است؛ به این معنا که وقتی یک سازمان دولتی و مرجع رسمی، لیست شرکت‌های معتبر را اعلام می کند، سبب می‌شود مردم با آرامش بیشتری به آنها اعتماد کرده و برنامه‌های اقتصادی خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه سازمان بورس مسیر سخت و دشواری را طی کرده است، گفت: می‌توان عملکرد سازمان بورس در حوزه نظارت را مثبت ارزیابی کرد و این اقدامات سازنده سازمان بورس در درازمدت تاثیر بسزایی دارد؛ ضمن اینکه هم اکنون خبرهای خوبی از بازارجهانی به گوش می‌رسد و با افزایش نرخ محصولات صادراتی، می‌توان انتظار بازار پررونقی را در ماه های آینده داشت.

قائمی با اشاره به اینکه بهبود شرایط بازار، نیازمند مطالعات دقیق است، گفت: امیدواریم دوران رشد خوب و طولانی را داشته باشیم؛ در این میان سازمان بورس با جذب مخاطبان بیشتر برای بازار، می‌تواند به حرکت منسجم‌تر بازار و استمرار شرایط خوب کمک کند.

یادآور می شود براساس این مجوز؛ اطلاعات تمامی نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس اعم از شرکت‌های کارگزاری، تأمین سرمایه، مشاوره سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سبدگردان به همراه شعب، نمایندگی، مشخصات کامل مدیران و آدرس آنها اطلاع‌رسانی می شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید