افزایش خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان برای نخستین بار از 2013

سایت طلا : تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که بانک های مرکزی جهان برای نخستین بار از سال 2013 میلادی ، خرید طلا را افزایش داده اند.
به گزارش بلومبرگ، در حالی که بانک های مرکزی اروپا و آسیا به دنبال متنوع کردن ذخایر ارزی خود هستند، آمارهای جدید نشان می دهد میزان خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان در سال 2018 میلادی برای نخستین بار در 5 سال اخیر افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش موسسه سرمایه گذاری متال فوکوس پیش بینی کرده است که میزان خالص خرید طلا توسط بانک های مرکزی جهان امسال به 450 تن خواهد رسید. این رقم در سال 2017 میلادی نیز به 375 تن رسیده بود. این نخستین افزایش خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان از سال 2013 به شمار می رود.

بانک های مرکزی جهان در سال 2013 میلادی بیش از 646 تن طلا خریداری کرده بودند.

به اعتقاد تحلیلگران موسسه متال فوکوس، تلاش های کشورهای نوظهور برای متنوع کردن ذخایر ارزی خود موجب خواهد شد تا خرید طلا از سوی بانک های مرکزی طی ماه های آینده نیز افزایش یابد. البته ذخایر طلای بانک های مرکزی کشورهای نوظهور در مقایسه با ذخایر کشورهای غربی هنوز خیلی پایین است.

مساله عجیب و قابل توجه ، افزایش ذخایر طلای لهستان و مجارستان برای نخستین بار طی دهه های اخیر است. البته روسیه بیشترین سهم را در افزایش ذخایر طلا در بین بانک های مرکزی جهان داشته است. این کشور به طور میانگین هر ماه 20 تن طلا خریداری کرده است. 


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید