ادامه روند کاهشی نرخ ارز تا دستیابی به میانگین مناسب

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: باید روند کاهشی نرخ ارز ادامه یابد تا به یک میانگین مناسب دست یابد و صرافی‌ها و بانک ها برای کنترل بازار به بانک مرکزی کمک می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خانه ملت، غلامرضا تاجگردون با اشاره به روند کاهشی نرخ ارز، گفت: مقرر شده بانک مرکزی براساس اختیارات واگذار شده مداخله بیشتری در بازار ارز کند، چراکه پیش از این بانک مرکزی در خصوص ارز و ذخایر ارزی ملاحظاتی داشت.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای، با بیان اینکه اختیارات لازم به بانک مرکزی برای اینکه به عملیات های جدید پولی ورود کند تفویض شده است، افزود: پیش بینی می شود که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و بانک مرکزی بتواند به خوبی بازار را مدیریت کند روند کاهشی نرخ ارز ادامه یابد تا به یک میانگین مناسب دست یابد.

صرافی‌ها و بانک‌ها برای کنترل بازار به بانک مرکزی کمک می‌کنند

وی ادامه داد: رسیدن نرخ ارز به رقم مناسب کمی زمان می برد، چراکه پرشی در بازار ارز اتفاق افتاده که باید تزریقاتی در آن انجام شود. نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با تصمیمات اتخاذ شده اخیر شاهد کاهش نرخ ارز در کشور خواهیم بود، تصریح کرد: یکی از ابزارهای بانک مرکزی، صرافی ها و بانک ها هستند و بانک مرکزی صرافی های مطمئن و بانک هایی که فعالیت ارزی را انجام می دهند را وارد کرده تا در بازار به بانک مرکزی کمک کنند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید