افزایش نسبی قیمت طلا طی هفته گذشته

به گزارش رویترز، تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین موجب شد تا قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با افزایش نسبی روبرو شود.

بر اساس این گزارش آمارهای جدید اشتغال در آمریکا نشان می دهد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه ژوئن افزایش داشته و دستمزد نیروی کار نیز کمتر از انتظارات اولیه افزایش داشته است. این مساله تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

آمارهای وزارت کار آمریکا حاکی است اقتصاد این کشور طی ماه ژوئن 213 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

نرخ بیکاری آمریکا طی ماه ژوئن به 4 درصد افزایش یافته است. این رقم در ماه قبل از آن به 3.8 درصد رسیده بود که این پایین ترین رقم در 18 سال اخیر به شمار می رود.

میانگین دستمزد نیروی کار نیز در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 0.2 درصد رشد داشته است. البته رشد دستمزد نیروی کار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.7 درصد افزایش نشان می دهد.

آمریکا و چین روز جمعه تعرفه های جدید تجاری به ارزش 34 میلیارد دلار علیه یکدیگر اعمال کرده اند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا برای افزایش بیشتر در شرایط کنونی به چیزی فراتر از جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیاز دارد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.2 درصد کاهش به 1254 دلار رسیده است ولی در هفته ای که گذشت 0.1 درصد رشد داشته است. این نخستین بار در 4 هفته اخیر است که قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.

منبع: سایت طلا



این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید