ترامپ تا 3 هفته آتی درباره رئیس جدید فدرال رزرو تصمیم می گیرد

رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی صلاحیت و ویژگی گزینه های مورد نظر برای ریاست فدرال رزرو است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال یافتن گزینه مناسب برای ریاست فدرال رزرو است و قصد دارد طی 2 تا 3 هفته آینده رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا را معرفی کند.

بر اساس این گزارش ترامپ طی روزهای اخیر با کوین وارش یکی از مقام های سابق فدرال رزرو آمریکا و 3 نفر دیگر نشست هایی را برگزار کرده و قول داده است تا ماه آینده تصمیم نهایی در این باره را اتخاذ کند.

ترامپ در سخنانی در کاخ سفید در جمع خبرنگاران تاکید کرد: 4 نشست را برای انتخاب رئیس جدید فدرال رزرو برگزار کرده ام و تصمیم در این خصوص را طی 2 تا 3 هفته آینده اعلام خواهم کرد.

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که این احتمال وجود دارد که جانت یلن را بار دیگر به عنوان رئیس فدرال رزرو انتخاب کند.

روزنامه وال استریت ژرونال نیز نوشته است که ترامپ با جرومی پاول یکی از مقام های فعلی فدرال رزرو نیز دیداری داشته است. هنوز جزییاتی درباره این نشست ها منتشر نشده است.

رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا در شرایطی انتخاب خواهد شد که اوضاع اقتصادی این کشور رو به بهبود است و فدرال رزرو قصد دارد سیاست های انبساطی پولی را به تدریج متوقف کند. فدرال رزرو طی ماه های اخیر نرخ بهره را افزایش داده و قصد دارد برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را نیز به زودی آغاز کند.

این در شرایطی است که فدرال رزرو دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی را هدف اصلی خود قرار داده است.

وارش طی سال های 2006 تا 2011 میلادی از مقام های ارشد فدرال رزرو بوده و به علت اختلاف نظر بر سر برنامه خریداری اوراق قرضه از هیات مدیره فدرال رزرو استعفا کرده است. به نظر می رسد وارش شانس زیادی برای احراز ریاست فدرال رزرو دارد و سیاست های سختگیرانه پولی وی می تواند تاثیر زیادی بر بازارهای مالی بین المللی داشته باشد.

در پی انتشار این خبر نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا با افزایش روبرو شده است. البته هنوز این احتمال وجود دارد که ترامپ بار دیگر یلن را به عنوان رئیس فدرال رزرو آمریکا انتخاب و معرفی کند. علاوه بر وارش و پاول، اقتصاد دان دانشگاه استنفورد یعنی جان تیلور نیز در بین نامزدهای ریاست فدرال رزرو است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید