عوامل موثر بر قیمت طلا در هفته آینده از دید کارشناسان اینوستینگ

تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار، تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی با افزایش روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت کاهش 2 درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش ری‌یونگ هو وزیر خارجه کره‌شمالی اعلام کرده که این کشور احتمال آزمایش یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام را بررسی می‌کند.

وی تأکید کرده است که کره‌شمالی بالاترین سطح تدابیر واکنشی در تاریخ را علیه ایالات متحده بررسی می‌کند.

به نظر می رسد قیمت طلا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا ماه دسامبر قرار خواهد داشت.

موسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز رتبه اعبتاری چین را کاهش داد و گفت: رشد فزاینده اعتبارات موجب افزایش چشمگیر ریسک مالی و اقتصادی چین شده است.

پیش بینی می شود بازار جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر اظهارات جدید جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. این اظهارات می تواند تا حد زیادی وضعیت افزایش نرخ بهره را مشخص کند.

اظهارات روسای بانک های مرکزی اروپا و کانادا و انگلیس نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

روز دوشنبه رئیس بانک مرکزی ژاپن در نشستی در شهر اوزاکا سخنرانی خواهد داشت. آمارهای مربوط به شاخص اعتماد تجاری آلمان منتشر می شود. رئیس بانک مرکزی اروپا نیز سخنرانی می کند.

روز سه شنبه دو مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا صحبت خواهند کرد. آمریکا آمارهای مربوط به شاخص اعتماد مصرف کننده و فروش خانه را منتشر می کند.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در این روز سخنرانی مهمی خواهد داشت.

آمارهای مربوط به فروش کالاهای بادوام در آمریکا روز چهارشنبه منتشر می شود.آمارهای اولیه نرخ تورم آلمان نیز منتشر خواهد شد.

آمریکا نیز آمارهای نهایی مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه دوم را اعلام خواهد کرد. آمارهای مربوط به  رشد اقتصادی انگلیس در سه ماه دوم اعلام می شود.

آمارهای تولیدات صنعتی چین روز پنجشنبه منتشر می شود.آمارهای خرده فروشی در آلمان نیز اعلام اعلام خواهد شد. وضعیت رشد اقتصادی چین در ماه جولای نیز رسما اعلام می شود.

نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام آمریکا نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید