طلا و نه بیت کوین تنها پوشش مطمئن و امن ریسک سرمایه گذاری است

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که طلا همچنان مطمئن ترین پوشش برای ریسک سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی به شمار می رود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی ئی تی اف دیلی نیوز، پیتر شیف تحلیلگر برجسته اقتصادی در سحنانی تاکید کرد: بدهی های آمریکا به بیش از 20 تریلیون دلار رسیده است. بدهی آمریکا چیز مثبتی برای دلار نیست و این مساله می تواند تاثیر منفی زیادی بر ارزش دلار داشته باشد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: ارزش دلار از ابتدای امسال تاکنون با کاهش زیادی روبرو شده که این عامل تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا باید سطح مقاومتی 1400 دلاری را بشکند تا بتوان سرمایه گذاران بیشتری را به بازار جلب کرد.

پیتر شیف در ادامه افزود: نرخ تورم آمریکا به زودی به بیش از 3 تا 4 درصد افزایش خواهد یافت که علت اصلی این مساله افزایش کسری بودجه و بدهی های آمریکا و ادامه روند نزولی ارزش دلار خواهد بود.

در حالی که فدرال رزرو آمریکا دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی را هدف اصلی خود قرار داده است ولی طی سال های اخیر هنوز نتوانسته است به این هدف دست یابد.

در صورتی که نرخ تورم آمریکا به بیش از 3 تا 4 درصد افزایش یابد، فدرال رزرو چاره ای جز افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: به نظر من طلا هنوز مهمترین و امن ترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی و اقتصادی است. تصور من این است که ارز دیجیتال مثل بیت کوین هیچ ارزشی ندارد.

روبین بیهار تحلیلگر ارشد سوسایت جنرال فرانسه نیز در سخنانی گفت: به نظر من فدرال رزرو آمریکا در نشست این هفته خود نرخ بهره را تغییر نخواهد داد ولی تصمیمش درباره زمان و چگونگی برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را اعلام خواهد کرد. این مساله می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات در بازارهای بین المللی داشته باشد. باید منتظر بود و واکنش طلا را نسبت به تصمیم فدرال رزرو دید.

طی روزهای آینده آمارهای مهم اقتصادی آمریکا مثل آمارهای بخش مسکن منتشر خواهد شد و این عامل نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

پیش بینی می شود سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1316 و سطح مقاومتی نیز 1350 دلار خواهد بود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید