انتخابات آلمان و نشست فدرال رزرو آمریکا مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا تا پایان سپتامبر

تازه ترین تحلیل کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا تا پایان سپتامبر تحت تاثیر انتخابات سراسری آلمان و نشست فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت طلا پس از شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری طی روزهای گذشته و دستیابی به سطح قیمتی 1360 دلاری، طی روزهای اخیر با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد قیمت طلا پس از افزایش چشمگیر طی روزهای گذشته اکنون با یک روند اصلاحی همراه شده است. قیمت طلا در نوامبر سال گذشته نیز پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا سطح 1338 دلاری با افزایش روبرو شد ولی پس از آن با افت زیادی همراه شد.

این گزارش افزود : در حالی که وضعیت بازار اشتغال آمریکا طی ماه های اخیر بهبود یافته و نرخ بیکاری نیز با کاهش روبرو شده است ولی کاهش نرخ تورم و عدم دستیابی فدرال رزرو به هدف تعیین شده 2 درصدی تورم تاثیر زیادی بر کاهش گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده داشته است.

البته هنوز نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر بیش از 50 درصد است و بعید به نظر می رسد که نرخ بهره در نشست سپتامبر با افزایش روبرو شود.

بنابر این عدم افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در نشست هفته آینده می تواند عامل مثبتی برای قیمت طلا و عامل منفی برای ارزش دلار باشد.

از سوی دیگر کاتالیزور بعدی برای قیمت طلا در روزهای آینده برگزاری انتخابات سراسری 24 سپتامبر در آلمان است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در انتخابات به پیروزی خواهد رسید و وی برای چهارمین بار زمام قدرت را در دست خواهد گرفت.

برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا برای ادامه روند صعودی طی روزهای آینده باید سطح مقاومتی 1350 دلاری را بشکند. در غیر این صورت این احتمال هست که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش بیشتری همراه گردد.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که ماه عسل طلا در ماه سپتامبر به پایان خواهد رسید و قیمت این فلز گرانبها در ماه های آینده کاهش خواهد یافت.

وضعیت تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید