هرگونه کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت محدود و موقتی خواهد بود

حلیلگران اقتصادی معتقدند که علت اصلی کاهش قیمت طلا نسبت به روزهای گذشته کاهش نسبی تنش های مربوط به شبه جزیره کره و توافق دولت ترامپ و دموکرات های سنا بر سر تمدید سه ماهه سقف بدهی های فدرال بوده است.

بر اساس این گزارش دولت ترامپ در اقدامی عجیب که مورد شگفتی جمهوریخواهان شده با سناتورهای دموکرات به توافق رسیده است تا سقف بدهی های دولت را تا 8 دسامبر تمدید کنند.

این مساله گرچه موجب کاهش نسبی قیمت طلا در روزهای اخیر نسبت به رکوردهای هفته گذشته شده ولی تحلیلگران موسسه تی دی اس بر این باورند که بعید است روند نزولی قیمت طلا بیشتر از این ادامه یابد. با توجه به تصویب تحریم های جدید شورای امنیت علیه کره شمالی به نظر می رسد تنش ها بر سر مساله هسته ای و موشکی این کشور تشدید خواهد شد. تاثیرات طوفان ایرما و هاروی نیز می تواند موجب شود تا فدرال رزرو طی ماه های آینده تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نداشته باشد.

انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا به خصوص در زمینه اشتغال و تورم، گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2017 را کاهش داده و این مساله به ضرر ارزش دلار بوده است.

تحلیلگران موسسه تی دی اس بر این باورند که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1350 دلار است و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا به زودی تا 1375 دلار افزایش خواهد یافت.

گروهی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان نیز معتقدند که افزایش چشمگیر قیمت طلا در روزهای گذشته موجب کاهش تقاضای فیزیکی در بازار هند شده است. در حالی که فصل جشن های سراسری در هند نزدیک است ولی به نظر می رسد ورود قیمت طلا به کانال 1300 دلاری تاثیر منفی زیادی بر تقاضای فیزیکی داشته است.

به نظر می رسد اگر کره شمالی موشک بالستیک دیگری شلیک کند، این مساله موجب رشد فزاینده قیمت طلا خواهد شد. قیمت طلا در بازار هند امسال حدود 10 درصد رشد داشته است. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال 16 درصد رشد داشته و هفته گذشته به رکورد 1357 دلاری رسیده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید