بیت کوین به بخشی از مشکلات و چالش های طلا تبدیل شده است

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که ظهور و پیدایش ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین موجب افزایش مشکلات و چالش های طلا در بازارهای بین المللی شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، محمد الریان رئیس سابق موسسه سرمایه گذاری پیمکو و مشاور ارشد اقتصادی موسسه آلیانز تاکید کرد: ظهور و گسترش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در عرصه بین المللی این سئوال مهم را برای سرمایه گذاران به وجود آورده است که آیا ارز دیجیتال می تواند جایگاه طلا به عنوان مکان امن سرمایه گذاری را به خطر بیندازد؟

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: ارز دیجیتال به این زودی از عرضه بازارهای بین المللی حذف نخواهد شد و همچنان بخشی از مشکلات و چالش های طلا خواهد بود. اگر در طلا سرمایه گذاری کرده باشید، از ابتدای امسال تاکنون 15 درصد درآمد کسب کرده اید ولی به نظر من اگر تنش های سیاسی نبود، قیمت طلا تا این حد افزایش پیدا نمی کرد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: افزایش محبوبیت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است، ارز دیجیتال در حال تبدیل به طبقه جدیدی از دارایی ها است و این جایگاه به خصوص در دوران تشدید تنش های سیاسی ارتقا می یابد و می تواند جایگاه طلا را به خطر بیندازد.

وی اظهار داشت: البته بیت کوین جایگزینی برای طلا نخواهد بود ولی نباید تاثیر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بر کاهش قیمت جهانی طلا را دست کم گرفت. وقتی چیز جدیدی عرضه می شود، همه توجهات به سوی آن جلب می شود. بی شک ارز دیجیتال می تواند توجهات زیادی را جلب کند.

قیمت بیت کوین در روزهای اخیر با کاهش 8 درصدی ر وبرو شده است. تصمیم چین و روسیه برای محدود کردن مبادلات بیت کوین موجب شده است تا قیمت ارز دیجیتال با افت شدیدی همراه شود.

البته قیمت بیت کوین در یک سال گذشته شش برابر شده است. برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت بیت کوین در شرایط کنونی با حباب بزرگی روبرو است و در صورت شکسته شدن این حباب بسیاری از سرمایه گذاران به شدت متضرر خواهند شد.

به اعتقاد برخی از تحلیلگران اقتصادی هیچ راهی برای محدود کردن مبادلات بیت کوین وجود ندارد. تصمیم هوشمندانه تر این است که مقام های چینی ساختار قانونی را برای انجام مبادلات ارز دیجیتال در بازار داخلی طراحی و اجرا کنند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید