تحلیل تکنیکال کیتکو نیوز از سطوح حمایتی و مقاومتی قیمت طلا در روزهای آتی

تازه ترین تحلیل کیتکو نیوز نشان می دهد که عوامل مهم و مختلفی در شکستن سطوح مقاومتی و حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده موثر خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، دیوید هابرکورن تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: تنش های سیاسی بین المللی طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد ولی در نهایت و تا پایان امسال مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

بر اساس این گزارش افشین نبوی تحلیلگر برجسته موسسه ام کی اس سوییس نیز تصریح کرد: سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1282 دلار و سطح مقاومتی نیز 1292 دلار خواهد بود. می توانم حدس بزنم که در صورت شکسته شدن سطح مقاومتی 1292 دلاری، قیمت طلا به سرعت تا 1300 دلار افزایش خواهد یافت.

ریچارد بیکر سردبیر نشریه "اورکا ماینر" نیز گفت: با توجه به معضل سقف بدهی های دولت آمریکا و تنش های سیاسی بین المللی، می توان پیش بینی کرد که قیمت طلا در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و می تواند به زودی تا سطح 1310 دلاری افزایش یابد.

البته رالف پریستون تحلیلگر ارشد موسسه مالی هریتیج بر این باور است که طلا نمی تواند برای مدت زمان زیادی بالاتر از سطح روانی 1300 دلاری تثبیت شود.

برخی تحلیلگران بر این باورند که وضعیت شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت. تنش ها بر سر کره شمالی کاهش یافته است.

آدریان دی کارشناس ارشد اقتصادی نیز تاکید کرد: تنش های داخلی در آمریکا، سیاست های فدرال رزرو و نگرانی های مربوط به اوضاع کره شمالی می تواند تاثیر مهمی بر سطوح مقاومتی و حمایتی طلا در روزهای آینده داشته باشد.

جاناتان باتلر تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز تصریح کرد: مساله سقف بدهی های آمریکا یکی از عوامل اصلی موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود. تعطیلی احتمالی دولت آمریکا می تواند بحرانی شبیه سال 2011 میلادی را به وجود آورد و این مساله تقاضا برای طلا را به شدت افزایش خواهد داد.

به اعتقاد برخی کارشناسان و فعالان بازارهای بین المللی، نوع رفتار ترامپ موجب شده است تا اعتماد عمومی نسبت به سیاست های وی تا حد زیادی کاهش یابد. در صورت تشدید تنش در شبه جزیره کره، قیمت طلا می تواند به سرعت بار دیگر به بیش از 1300 دلار در هر اونس افزایش یابد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید