نگرانی نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را افزایش می دهد

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تازه ترین نظرسنجی حاکی است که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بر این باورند که ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا و نگرانی نسبت به سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب تقویت قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد شد.

بر اساس این گزارش در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست جکسون هول و روشن شدن وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره بودند، وی ترجیح داده است تا درباره مساله قانونگذاری در فدرال رزرو به جای سیاست های پولی صحبت کند.

در نظرسنجی این هفته 15 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کردند که از این تعداد 11 نفر معادل 73 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند. 2 نفر معادل 13 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و دو نفر دیگر نیز اعلام کردند قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.

در نظرسنجی آنلاین از سرمایه گذاران و فعالان بین المللی نیز 788 نفر شرکت کردند که از این تعداد 375 نفر معادل 48 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آتی افزایش خواهد یافت، 340 نفر دیگر معادل 43 درصد اعلام کردند قیمت طلا کاهش خواهد داشت و 71 نفر معادل 9 درصد نیز تاکید کرده اند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته 78 درصد کارشناسان اقتصادی و 65 درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند.

از ابتدای سال 2017 تاکنون 63 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و 61 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درباره قیمت طلا درست بوده است.

سین لاسک تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه والش تریدینگ تاکید کرد: کاهش ارزش دلار و نگرانی نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو موجب خواهد شد تا قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو شود.

وی افزود: در آستانه روز کارگر پیش بینی می شود تقاضا برای طلا در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو خواهد شد. رشد تقاضای فصلی نیز می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

در حالی که جانت یلن در سخنرانی اخیر خود اشاره ای به وضعیت نرخ بهره نکرده است ولی رابرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس تاکید کرده است که سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا باید برای افزایش بیشتر نرخ بهره، صبر کنند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید