سمات برای سومین بار عضو هیات‌رئیسه ACG شد

سیاوش عظیمی/مدیر امور بین‌الملل شرکت سپرده‌گذاری مرکزیشرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه برای سومین دوره متوالی به عنوان عضو هیات‌رئیسه گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG) انتخاب شد. در رای‌گیری انجام‌شده بین تمامی اعضای گروه، سمات با کسب ۱۷ رای از مجموع آرای شرکت‌کنندگان، به همراه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هنگ‌کنگ برای یک دوره سه‌ساله دیگر به عضویت هیات‌رئیسه این گروه بین‌المللی درآمد.

انتخاب مجدد سمات به عنوان عضو هیات‌رئیسه ACG، نشان‌دهنده جایگاه و اعتبار این شرکت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است. سمات در سال‌های اخیر با حضور فعال در مجامع، کمیته‌ها و کارگروه‌های انجمن‌های مختلف بین‌المللی همچون انجمن شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی جهان (WFC)، گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG)، انجمن شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی اوراسیا (AECSD)، فدراسیون بورس‌های اروپایی - آسیایی (FEAS)، انجمن استانداردسازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری آسیا (AFSF) و انجمن بازارهای سرمایه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OICEF) در تدوین استانداردها و ابزارهای توسعه صنعت سپرده‌گذاری مرکزی در سطوح جهانی و منطقه‌ای به‌ویژه قاره آسیا و منطقه اوراسیا نقش موثری ایفا کرده است. عضویت در ACG به سمات این امکان را می‌دهد تا از تجربیات و دانش سایر شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی در منطقه و جهان بهره‌مند شده و از آخرین تحولات این صنعت مطلع شود. این امر به نوبه خود، به ارتقای سطح خدمات سمات و توسعه بازار سرمایه ایران کمک خواهد کرد.

  ACG چیست؟

گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG) یک نهاد بین‌المللی است که با هدف همفکری و تبادل تجربه در حوزه‌های تخصصی ثبت، سپرده‌گذاری و تسویه و پایاپای، تشکیل شده است. این گروه در حال حاضر متشکل از ۳۵ نهاد ثبتی و تسویه و پایاپای از کشورهای مختلف قاره آسیا و اقیانوسیه است و مهم‌ترین نهاد تخصصی در حوزه صنعت سپرده‌گذاری مرکزی در قاره آسیا به شمار می‌آید.

سمات در ACG چه نقشی دارد؟

سمات در حال حاضر در تمام شش کارگروه فعال در ACG عضویت دارد. این کارگروه‌ها عبارتند از:

  کارگروه تبادل اطلاعات

  کارگروه حقوقی

  کارگروه ابتکار کسب‌وکارهای جدید

  کارگروه مدیریت ریسک و بازیابی

  کارگروه فنی

  کارگروه خدمات به سرمایه‌گذاران

عضویت در این کارگروه‌ها به سمات این امکان را می‌دهد تا در تدوین استانداردها و رویه‌های مربوط به صنعت سپرده‌گذاری مرکزی در منطقه و جهان مشارکت فعال داشته باشد.انتخاب مجدد سمات به عنوان عضو هیات‌رئیسه ACG در کنار شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، تایوان و هنگ‌کنگ موفقیتی ارزشمند برای این شرکت و بازار سرمایه  ایران است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید