ریزش شاخص‌ها در بورس‌های عربی

آمارهای معاملاتی نشان می‌دهد که اکثر بورس‌های عربی در دو هفته اخیر با افت شاخص‌ها همراه بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، روند تحرک شاخص بورس‌های عربی منطقه در دو هفته گذشته کاملا قرمز رنگ بود. به‌جز بورس لبنان که رشد ۳ درصدی را ثبت کرد، شاخص تمام بورس‌های دیگر کاهشی بود.

بر اساس آمار منتشر شده، بورس قطر با حدود ۴ درصد افت، بدترین عملکرد را داشت. این میزان برای بورس‌های عراق و عمان بیش از ۳، اردن بیش از ۲، کویت، مصر، بحرین، دوبی و عربستان بیش از یک، و ابوظبی و فلسطین کمتر از یک درصد بود.

به دلیل تداوم تنش‌های ژئوپلتیک در منطقه و کاهش تولید نفت، که موضوع اعلام کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داد، بهای نفت خام به روند صعودی خود ادامه داد. همچنین، با اعلام کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و عدم اعلام تاریخ مشخص زمان‌بندی این کاهش، و همچنین گزارش وزارت کار آمریکا مبنی بر افزایش بیش از انتظار نرخ بیکاری در آن کشور و در هفته گذشته، بهای جهانی طلا به بالاترین حد در تاریخ رسید.

در این هفته سرمایه‌گذاران از نزدیک داده‌های اقتصادی و سیاست‌های پولی را برای بروز نشانه‌هایی در مورد چشم‌انداز تقاضای نفت، و به دنبال آن تحرک بازار طلا و بازار اوراق بهادار زیر نظر خواهند داشت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید