اهمیت و نقش بازار سرمایه در تامین مالی

یک کارشناس اقتصاد کلان اظهار داشت: جریان اقتصادی که زمینه شکل‌گیری و ظهور بازار سرمایه را فراهم کرده نشان از اهمیت و نقش این بازار در تامین مالی دارد.

فریدون رهنمای رود پشتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در رابطه با تامین مالی از طریق بازار سرمایه، اظهار کرد: جریان اقتصادی که زمینه شکل‌گیری و ظهور بازار سرمایه را فراهم کرده نشان از اهمیت و نقش این بازار در تامین مالی است.

وی افزود: از آنجایی که در نظام مالی هزینه‌های مبادله از جمله (جست‌وجو، وساطت و... ) بالا بود باید تامین مالی اقتصادی می‌شد، از این رو، بازار سرمایه به سبب کارکردهایی از حیت شفافیت، گستردگی، عمق و... می‌تواند هزینه تامین مالی را اقتصادی کند.

این کارشناس اقتصاد کلان گفت: ابزارهای تامین مالی باید متناسب با ویژگی‌ها و شرایط اقتصادی هر کشوری تنظیم شود، از آنجایی که ایران یک کشور اسلامی به حساب می‌آید، لاجرم می‌بایست ابزارهای تامین مالی نیز مبتنی بر شریعت باشد.

رهنمای رود پشتی در پایان گفت: هرچه ابزارهای تامین مالی موجود در بازار سرمایه مبتنی بر شریعت باشد به طور حتم اجرای امر مذکور با چالش‌های کمتر و سرعت بیشتر انجام می‌شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید