قیمت طلا امسال تحت تاثیر سیاست های ترامپ و افزایش تورم به 1300 دلار می رسد

موسسه مالی سیتی گروپ در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا طی سال جاری میلادی به بیش از 1300 دلار در هر اونس خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، کاهش ارزش دلار و پایین بودن نرخ بهره واقعی در آمریکا روندی صعودی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا اکنون نزدیک به بالاترین سطح در 3 ماه گذشته رسیده است. موسسه مالی سیتی گروپ اعلام کرده است که قیمت طلا طی سال 2017 میلادی تحت تاثیر سیاست های ترامپ و افزایش احتمالی نرخ تورم به روند صعودی اش ادامه خواهد داد و به بیش از 1300 دلار خواهد رسید.

این گزارش افزود: نوسانات نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا و ارزش دلار می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

ترامپ قول داده است تا مالیات شرکتهای آمریکایی را کاهش داده و میلیاردها دلار برای توسعه زیرساخت ها هزینه کند. این اقدامات در صورت اجرایی شدن می تواند تاثیرات زیادی بر اوضاع اقتصادی آمریکا و بازارهای بین المللی داشته باشد.

دیوید ویلسون از مقام های ارشد موسسه سیتی گروپ تاکید کرد: قیمت طلا تا پایان امسال به بیش از 1300 دلار خواهد رسید. سیاست های ترامپ به خصوص در عرصه اقتصادی و تجاری می تواند تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا را به شدت افزایش دهد. ترامپ مخالف افزایش ارزش دلار است و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

به نظر می رسد نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی جهان به خصوص آمریکا و اروپا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید، برخی کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازار معتقدند که ریسک سیاسی به شدت بالا است و این مساله فشار زیادی را بر شاخص سهام وارد خواهد کرد.

با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه آوریل نگرانی های زیادی در خصوص پیروزی مارین لوپن نامزد تندروی ملی گرا و احتمال خروج فرانسه از اتحادیه اروپا وجود دارد.

انتخابات آلمان نیز در پاییز آینده برگزار خواهد شد و این ریسک های سیاسی می تواند عامل موثری بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید