اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را کاهش داد

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه تحت تاثیر اظهارات تعدادی از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز چهارشنبه تحت تاثیر اظهارات برخی مقام های فدرال رزرو و سخنرانی مهم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنگره با کاهش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.5 درصد کاهش به کمتر از 1244 دلار رسیده است. ترامپ در سخنانی در جمع نمایندگان  کنگره آمریکا بار دیگر بر اصلاح سیستم مهاجرت، ارتقای فرصت های شغلی و دستمزد شهروندان آمریکایی تاکید کرد و قول داد تا مالیات طبقه متوسط و شرکت های آمریکایی را کاهش دهد.

ترامپ بار دیگر از ارائه جزییات بیشتری درباره برنامه های اقتصادی و مالی خودداری کرده است.

جفری هالی تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه گذاری اوآنادا در این باره تاکید کرد: سخنرانی ترامپ اشاره چندانی به جزییات برنامه های اقتصادی و مالی او نداشته است. هیچ نکته جدیدی در سخنان ترامپ وجود نداشته است. پیش بینی من این است که ارزش دلار طی ساعات آینده با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله به نفع قیمت طلا و نفت خواهد بود.

ترامپ روز دوشنبه نیز اعلام کرده بود که نخستین بودجه پیشنهادی اش را با تاکید بر افزایش هزینه های نظامی و دفاعی و کاهش بودجه سایر بخش ها ارائه خواهد داد.

شاخص ارزش دلار آمریکا امروز با 0.4 درصد افزایش به بیش از 101.48 واحد رسیده است. تعدادی از مقام های ارشد قدرال رزرو آمریکا سه شنبه بر لزوم افزایش نرخ بهره در نشست مارس تاکید کرده اند. این مساله تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره واکنش نشان می دهد. تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهرهفدرال رزرو در نشست مارس به بیش از 577 درصد رسیده است.

این رقم دوشنبه گذشته به 31 درصد و در نظرسنجی هفته گذشته به کمتر از 20 درصد رسیده بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سخنرانی روز جمعه جانت یلن رئیس فدرال رزرو می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره در نشست مارس را روشن کند.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال نیز پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا احتمالا امروز تا 1252 و 1258 دلار افزایش خواهد یافت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید