چه زمانی باید بیت‌کوین خرید؟

دنیای اقتصاد: بیت‌کوین پس از سخنان جرمی پاول مبنی بر به اوج رسیدن سیاست‌های انقباضی از کانال ۴۰ هزار دلاری به میانه کانال ۴۳ هزار دلاری صعود کرد. این دارایی در ادامه با انتشار گزارش شغلی آمریکا واکنش منفی از خود نشان داد و با از دست دادن دوباره حمایت کانال ۴۳ هزار دلاری، هم اکنون با قیمتی معادل ۴۳ هزار و ۵۵ دلار در حال معامله است. درحالی که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ذهن خود را مشغول به خبر صندوق‌های ETF و همچنین واکنش به تصمیم فدرال رزرو کرده بودند از هاوینگ این دارایی در ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ و احتمال رکورد تاریخی آن غافل شدند.

برخی از اقتصاددانان در بحبوحه بررسی رفتار رمزارزها پس از گزارش‌های اقتصادی اخیر آمریکا تاکید کردند که اثر نتایج فدرال رزرو و همچنین داده‌های شغلی ایالات‌متحده اثر اندکی بر روند قیمتی این دارایی داشتند و باید در انتظار رکورد قیمتی بزرگ‌ترین دارایی بازارهای ریسکی در 18 آوریل بود. اما دلیل این امر چیست؟ در پاسخ به این سوال باید به «هاوینگ» اشاره کرد. هاوینگ یا Halving بیت‌کوین اتفاقی است که بعد از ماین هر ۲۱هزار بلاک روی بلاک‌چین و تقریبا هر ۴ سال یک بار رخ می‌دهد و پاداش استخراج را ۵۰ درصد کم می‌کند. گفتنی است که بیت‌کوین یک ارز ضد تورمی است؛ یعنی عرضه آن محدود است و در نتیجه برای رسیدن به یک ارز ضد تورمی، مکانیزمی مثل نصف‌شدن پاداش استخراج ضروری است. گفتنی است که رویداد هاوینگ تاثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت‌کوین می‌گذارد و می‌تواند ارزش بیت‌کوین را در طول زمان افزایش دهد. کارشناسان با استناد به مطالب فوق بیان کردند که 75 روز تا وقوع این رویداد باقی مانده است که این سیگنال را به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌دهد که تا قبل از رسیدن به 18 آوریل خرید این رمزارز را آغاز کنند. با کاهش احتمالی عرضه بیت‌کوین، افزایش تقاضا و به دنبال آن افزایش قیمت دارایی‌های کریپتو، گذر بیت‌کوین از کانال 69هزار دلاری (آخرین رکورد قیمتی) دور از انتظار نخواهد بود. به گفته افراد صاحب‌نظر این حوزه در هفته‌های منتهی به این تاریخ تقاضای این دارایی افزایش خواهد یافت و پس از هاوینگ نیز قیمت بیت‌کوین با سرعت به مسیر صعودی خود ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد با به اوج رسیدن قیمت بیت‌کوین، طلای جهانی نیز رکوردهای قیمتی خود را به تعویق اندازد؛ زیرا با احتمال صعود حتمی قیمت این دارایی، معامله‌گران ریسک‌پذیر ترجیح می‌دهند دارایی‌های خود را به بازار پرسود‌تری انتقال دهند.

صعود بیت تا 240 هزار دلار‌
اسکات ملکر، یکی از معامله‌گران و سرمایه‌گذار برجسته حوزه کریپتو در خصوص هاوینگ بیت‌کوین اعلام کرد: «من انتظار دارم با رویداد هاوینگ قیمت بیت‌کوین که در آخرین رکورد خود از کانال 69 هزار دلاری عبور کرده بود، این‌بار با گذر از کانال 240 هزار دلاری سرمایه‌گذاران خود را غافلگیر کند. او در ادامه سخنان خود گفت: «نصف شدن بیت‌کوین زمانی رخ می‌دهد که تعداد بلاک‌های استخراج شده در آوریل 2024 به 840هزار برسد، سپس پاداش هر بلاک از 6.25 به 3.125 بیت‌کوین کاهش می‌یابد. این امر بدان معناست که کسب درآمد از طریق استخراج بیت‌کوین برای ماینرها دو برابر دشوارتر می‌شود. بر این اساس باید در انتظار رشد 250 درصدی بیت‌کوین یا به عبارت‌ دیگر گذر این دارایی از کانال 240 هزار دلاری بود.»


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید