تحلیل اکونومیک کالندر از روند قیمت جهانی طلا در روزهای آتی

تازه ترین تحلیل اقتصادی اکونومیک کالندر نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اکونومیک کالندر، قیمت طلا هفته گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر رسید و تا سطح 1258 دلار در هر اونس افزایش یافت.

گرچه ارزش دلار آمریکا روز جمعه پس از انتشار آمارهای مربوط به فروش مسکن در بازار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد  ولی قیمت طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه داده است.

به نظر می رسد نگرانی های مربوط به تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع آمریکا و اروپا تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا داشته است.

اظهارات جنجالی دونالد ترامپ درباره لزوم توسعه زرادخانه اتمی آمریکا و دستکاری چین در نرخ ارز موجب تشدید نگرانی های بین المللی شده است.

قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با رشد 1.5 درصدی روبرو شده است. با توجه به آنکه نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است 14 و 15 مارس برگزار شود، نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در این نشست 26 درصد خواهد بود.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس خواهد داشت.

متن مذاکرات نشست فوریه فدرال رزرو نشان می دهد که مقام های بانکی آمریکا از افزایش نسبی و تدریجی نرخ بهره همچنان حمایت می کنند ولی به شدت نگران تاثیر منفی سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ هستند.

تحلیل تکنیکال فیبوناچی نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1300 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت جهانی طلا تا 1343 دلار افزایش خواهد یافت.

گزارش سایت طلا حاکیست، طی روزهای آینده آمارهای مهمی در آمریکا منتشر خواهد شد که از آن جمله می توان به آمارهای فروش کالاهای بادوام، گزارش دوم مربوط به وضعیت فروش مسکن و شاخص اعتماد مصرف کننده اشاره کرد.

به نظر می رسد نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی اروپا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و نرخ ارز خواهد داشت. انتخابات مهم و سرنوشت ساز آلمان فرانسه و هلند در پیش است و نتایج این انتخابات می تواند تاثیر زیادی بر تحولات سیاسی و اقتصادی داشته باشد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید