قیمت جهانی طلا در آستانه سخنرانی ترامپ در کنگره آمریکا تثبیت شد

قیمت طلا امروز سه شنبه در بازارهای بین المللی در آستانه سخنرانی مهم رئیس جمهور آمریکا در کنگره با تغییر چندانی روبرو نشده و همچنان بالاتر از سطح 1250 دلاری تثبیت شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا که روز گذشته با کاهش نسبی روبرو شد و از بالاترین سطح خود در 3 ماه و نیم اخیر تا حدی فاصله گرفت، امروز سه شنبه با تغییر چندانی روبرو نشده است.

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز در سخنرانی مهمی در کنگره، جزییات بیشتری را درباره سیاست های اقتصادی و مالی این کشور ارائه دهد. ترامپ قبلا قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و هزینه های زیرساختی را افزایش دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز به 1252 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. سرمایه کذاران بین المللی منتظر سخنرانی مهم ترامپ هستند.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد: ما باید تا امشب منتظر بمانیم و سخنرانی ترامپ را ببینیم. البته من بعید می دانم که اظهارات ترامپ اثرات کوتاه مدت چندانی بر بازارهای بین المللی داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: هرگونه پیشنهادی که از سوی ترامپ مطرخ شود، باید به قوانین واقعی و اجرایی تبدیل شود و این قوانین نیز نیاز به تصویب کنگره خواهد داشت. واقعا معلوم نیست که آیا سیاست های ترامپ با حمایت کافی از سوی کنگره روبرو خواهد شد یا نه. حتی اطمینان چندانی نسبت به حمایت جمهوریخواهان از طرح های اقتصادی ترامپ وجود ندارد.

ترامپ روز دوشنبه تاکید کرد که قصد دارد در نخستین بودجه پیشنهادی اش، میزان هزینه های نظامی را 54 میلیارد دلار افزایش دهد ولی بودجه سایر بخش ها با کاهش روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

اظهارات یلن تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس را روشن خواهد کرد. هرگونه تاخیر فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره می تواند قیمت جهانی طلا را افزایش دهد.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1249 دلار است و سطح مقاومتی بعدی برای طلا نیز 1278 دلار خواهد بود. اگر این سطح مقاومتی شکسته شود قیمت طلا تا 1300 دلار افزایش خواهد یافت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید