تحلیل جی اف ام اس از 4 عامل موثر بر قیمت طلا در سال 2017

تحلیلگران موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس رویترز بر این باورند که 4 قیمت اصلی و مهم در سال 2017 میلادی بر روند نوسانات قیمت طلا موثر خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، کالاها در سال 2016 سرمایه گذاران بین المللی را متعجب و سورپرایز کردند ولی ادامه روند صعودی قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا به 4 عامل اصلی و مهم بستگی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش لینگ وونگ تحلیلگر ارشد موسسه جی اف ام اس تاکید کرد: 4 عامل بر روند قیمت کالاهای مختلف به خصوص طلا در سال جاری میلادی موثر خواهد بود که شامل تقویت ارزش دلار آمریکا در برابر قیمت نفت، ادامه روند صعودی نرخ تورم در آمریکا و سیاست پولی فدرال رزرو، محرک مالی و نااطمینانی سیاسی در جهان خواهد بود.

با در نظر گرفتن این عوامل، موسسه جی اف ام اس نسبت به قیمت طلا در سال 2017 به طور محتاطانه ای امیدوار است و پیش بینی می کند که قیمت طلا طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

در خصوص قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره، یک عامل بیشتر از سایر عوامل موثر خواهد بود و آن اجرای سیاست های مالی در آمریکا به خصوص پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ خواهد بود و اینکه اجرای سیاست های مالی ترامپ چه تاثیری بر نرخ تورم آمریکا خواهد داشت.

به نظر می رسد اجرای بسته های محرک مالی در آمریکا آن طور که ترامپ قول داده است، موجب افزایش نسبی قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا خواهد شد.

وونگ افزود: با توجه به آنکه اجرای سیاست های پولی در کشورهای توسعه یافته نتوانسته است موجب افزایش رشد و رونق اقتصادی شود، به نظر می رسد در شرایط کنونی اجرای بسته محرک مالی در اولویت قرار خواهد گر فت.

وی تاکید کرد: ترامپ قصد دارد در آمریکا اجرای محرک مالی را هر چه سریعتر آغاز کند و این در حالی است که در اروپا نیز اجرای سیاست های محرک پولی به تنهایی کارساز نبوده است.

بی شک نوسانات ارزش دلار طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. تنش های سیاسی بین المللی به خصوص برگزاری انتخابات حساس و سرنوشت ساز در آلمان و فرانسه و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز بر قیمت طلا موثر خواهد بود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید