فتح کانال ۱۹ هزار واحدی فرابورس

در جریان معاملات چهارمین روز کاری قرن (سه‌شنبه، ۹ فروردین ماه)، شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۹۳ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۵۲ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات چهارمین روز کاری سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۱۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

دیروز، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۴۸۱ واحد افزایش، رقم ۳۶۲ هزار و ۹۲۱ واحد را به ثبت رساند؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۴ هزار و ۴۲۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحد رسید.

شاخص بازار اول کاهش ۸ هزار و ۶۸۹ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۷ هزار و ۹۴۶ واحدی را تجربه کردند

گروه خودرو در جریان معاملات دیروز با ۱۲۰ هزار و ۶ معامله به ارزش ۱۳ هزار و ۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۴ هزار و ۹۴۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۳۶ هزار و ۴۴۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۴۹ هزار و ۱۷۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۳۸ هزار و ۹۹۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۵۵۸ واحد، شرکت پتروشیمی جم با ۷۳۱ واحد، بانک تجارت با ۴۴۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با ۲۳۴ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران با ۱۹۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۷۶۳ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۸۹۵ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۰۲ واحد، شرکت ایران خودرو با ۷۱۸ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۷۰۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات دیروز، (سه‌شنبه، ۹ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۹۳ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۵۲ واحد رسید.

همچنین، دیروز بیش از ۲ میلیارد و ۹۵۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۴ هزار و ۴۴ میلیارد ریال دادوستد شد

در جریان معاملات دیروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۷۵ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵۵ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۳۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۱۵ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۴ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۳ واحد، شرکت نفت ایرانول و شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۱.۷۹ واحد و شرکت پالایش نفت شیراز با ۱.۵۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید